Marka Hukukunda Avrupa Birliği Adalet Divanı (ABAD) Kararları ve Yorumu

Yayınevi: Seçkin Yayınları
Yazar: Deniz ÇELİKEL
ISBN: 9789750271328
243,00 TL 270,00 TL

Adet

 
   0 yorum  |  Yorum Yap
Kitap Künyesi
Yazar Deniz ÇELİKEL
Baskı Tarihi 2021/09
Baskı Sayısı 2
Boyut 16x24 cm (Standart Kitap Boyu)
Cilt Karton kapak
Sayfa Sayısı 140

Marka tescili, her ülkede öncesi ve sonrasında takip gerektiren farklı uygulamalara konu olsa da genel ilkeleri değişmeyen bir kavramdır. Avrupa Birliği Adalet Divanı kararları, bu alandaki genel ilkelerle ilgili önemli saptamalar içeren bilgi kaynaklarıdır. Bu kitapta, Türkiye'deki uygulamalara da etkisi olan özellikle belirli konulara yönelik bu kararlardan örnekler ve bunlara ilişkin yorumlar yer almaktadır.

Kitapta yer alan örnekler, halen patent ve marka vekili, fikri mülkiyet haklarıyla ilgili olarak bilirkişi, yeminli tercüman, yurtiçi ve yurtdışında SQL, yazılım, veri madenciliği, veritabanı yönetimi ve fikri haklarla ilgili yarı zamanlı öğretim görevlisi olarak çalışan yazarın, on yılı aşkın süredir devam eden araştırma ve çalışmalarının sonucu olup, güncel kararların yanı sıra güncel kararlarda hala referans gösterilen ve bu kararlara temel oluşturan eski kararlara da yer verilmiştir.

Kitap bu baskısında, yeni kararlarla genişletilerek güncellenmiştir.

Konu Başlıkları
Mutlak Red Nedenleri
Nispi Red Nedenleri
Yaygın Ad Haline Gelmiş Markalar
Markanın Kullanılması
İçindekiler
Önsöz  5
1. Mutlak Red Nedenlerine İlişkin Örnek Karar ve Yorumlar  11
1.1. AYIRT EDİCİLİK VE TANIMLAYICILIK  11
1.1.1. Farklı Dildeki Kelimelerin Tescil Edilebilme Şartlarına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar  13
1.1.2. Tanımlayıcı İbarelerin Tescil Edilebilme Şartlarına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar  14
1.1.3. Tanımlayıcı Kelimelerin Birleşiminden Oluşan Markalara İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar  19
1.1.4. Yer Adlarıyla İlgili Örnek Karar ve Saptamalar (C–108/97)  22
1.1.5. Ayırt Edicilikle İlgili Bazı Temel Saptamalar  24
1.1.6. Sloganların Tesciline İlişkin Saptamalar  25
1.1.7. Geleneksel Olmayan Markalarla İlgili Örnek Karar ve Saptamalar  27
1.1.7.1. Üç Boyutlu Markaya İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T–450/09)  27
1.1.7.2. Pozisyon Markasının Tescil Şartlarına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T‑547/08)  30
1.1.7.3. Pozisyon Markasına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C‑223/18 P)  33
1.1.7.4. Pozisyon Markasının Tescil Şartlarına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C‑163/16)  34
1.1.7.5. Renk Markasının Tescil Şartlarına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T‑101/15 ve T‑102/15)  35
1.2. KULLANIM İLE KAZANILAN AYIRT EDİCİLİK  41
1.2.1. Kullanım Sonucu Ayırt Edicilik Kazanmadığı Belirlenen Markaya İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T‑307/17)  41
1.3. YANILTICI MARKALAR  49
1.3.1. Yanıltıcı Olmadığı Belirlenen Markaya İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T–248/05)  51
1.3.2. Yanıltıcı Olmadığı Belirlenen Markaya İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T–682/17)  52
1.3.3. Yanıltıcı Markaya İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T–844/16)  53
1.4. MALIN ŞEKLİ VE DİĞER ÖZELLİKLERİNİ İÇEREN MARKALAR  55
1.4.1. 7(1)(e)(iii) Maddesi ile İlgili Değişikliğe İlişkin Örnek Ön Karar ve Saptamalar (C‑21/18 ön karar)  56
2. Nispi Red Nedenlerine İlişkin Örnek Karar ve Yorumlar  61
2.1. FARKLI KELİME – BENZER GENEL İZLENİM  61
2.1.1. Farklı Kelime–Benzer Genel İzlenime İlişkin Örnek Kararlar ve Saptamalar (C–498/07 P)  63
2.2. BİR ARADA VAR OLMA  64
2.2.1. Bir Arada Var Olma Kavramına İlişkin Örnek Kararlar ve Saptamalar  68
2.3. KÖTÜ NİYET  70
2.3.1. Kötü Niyete İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar  71
2.3.2. Kötü Niyete İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C–529/07)  72
2.3.3. Kötü Niyete İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C‑104/18)  76
2.3.4. Alan Adı ve Kötü Niyete İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar
(C – 569/08)  78
2.3.5. Kötü Niyete İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T‑663/19)  81
2.4. ZAYIF MARKALAR VE KARIŞTIRILMA OLASILIĞI  83
2.4.1. EUIPO Ortak Bildirgesi  86
2.4.2. Zayıf Markalara İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C–99/18 P)  88
2.4.3. Zayıf Markanın Özelliklerine İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar
(C‑194/17 P)  89
2.5. TANINMIŞLIK  91
2.5.1. Tanınmışlığa İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar  94
2.5.2. Tanınmışlığa İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C‑505/17 P)  96
2.6. TESCİLSİZ MARKALAR  98
2.6.1. Tescilsiz Markanın Koruma Şartlarına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar  99
2.7. KARIŞTIRILMA OLASILIĞI  101
2.7.1. Yakın Anlamları Olan Markaların Karıştırılma Olasılığı (C–251/95)  102
2.7.2. Önceki Markanın Yüksek Ayırt Ediciliği Olması Halinde Karıştırılma Olasılığı (C–39/97)  103
2.7.3. İşitsel Benzerliğin Varlığı Halinde Karıştırılma Olasılığı (C–342/97)  105
2.7.4. İlişkilendirilme Olasılığı Nedeniyle Karıştırılma Olasılığının Varsayılamayacağı (C–425/98)  107
2.7.5. Karıştırılma Olasılığıyla İlgili Bazı Örnekler  110
2.7.6. Karıştırılma Olasılığıyla İlgili Bazı Temel Saptamalar  112
3. Mutlak ve Nispi Red Nedenleri Dışında Çeşitli Konulara İlişkin Örnek Karar ve Yorumlar  123
3.1.1. Yaygın Ad Haline Gelmiş Markalara İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C–371/02)  125
3.2. MARKANIN KULLANILMASI  128
3.2.1. Gerçek Kullanım Kavramına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar
(C‑223/18 P)  131
3.2.2. Gerçek Kullanım Kavramına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar
(C‑194/17 P)  132
3.2.3. Gerçek Kullanım Kavramına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar
(C‑143/19 P)  134
3.3. GENEL DEĞERLENDİRME  136
Kavramlar Dizini  139

Yorum Yap

Lütfen yorum yazmak için oturum açın ya da kayıt olun.
İlgili Yayınlar