Rekabet Hukukunda ABC Bilgi Değişimi (HUB & SPOKE)

Yayınevi: Yetkin Yayınları
Yazar: Uğur YILDIZ
ISBN: 9786050507584
212,50 TL 250,00 TL

Adet

 
   0 yorum  |  Yorum Yap
Kitap Künyesi
Yazar Uğur YILDIZ
Baskı Tarihi 2020/12
Baskı Sayısı 1
Boyut 16x24 cm (Standart Kitap Boyu)
Cilt Karton kapak
Sayfa Sayısı 133

ABC bilgi değişimi (hub & spoke) son dönemde rekabet hukuku öğretisinin ve uygulayıcıların dikkatini çeken, diğer rekabet hukuku ihlal türlerinden farklılaşan yeni bir konudur. ABC bilgi değişiminin genel yapısı, genellikle ihlal kararları kapsamında anlaşılmakta birlikte öğretide ve uygulamada hukuki niteliği halen tartışılmaktadır. İngiltere rekabet otoritesinin 2003 yılında verdiği ilk ABC bilgi değişimi kararından bu yana AB üye ülkeler rekabet otoriteleri ve ABD mahkemeleri ABC bilgi değişimine dair kararlar vermeye devam etmiştir. Türk Rekabet Kurulu da son dönemde ABC bilgi değişimi tartışmalarını içeren soruşturmalar yürütmüştür.

Çalışmamızda ABC Bilgi Değişimi kavramının kaynağı, bu atipik ihlal türünün niteliği, tarafların hukuki sorumluluğu, ABC bilgi değişiminin bir ihlal türü olarak dikey mi yoksa yatay mı olduğu, bu ihlal türünün nasıl ispat olunacağı,bu ihlal türünün hukuki nitelendirmesinin neden önemli olduğu ve bu ihlale nasıl yaptırım uygulanacağı konuları üzerinde durulacaktır. İngiltere ve Kıta Avrupası rekabet otoritelerinin ve ABD mahkemelerinin kararlarına çalışma içindeki bölümlerde karşılaştırmalı olarak değinilmiştir.

Türk Rekabet Kurulu’nun ABC bilgi değişimi tartışmalarının yapıldığı üç kararına çalışmamızın son bölümünde yer verdik. Bu kararlar üzerinden Rekabet Kurulu’nun ABC bilgi değişimi tanımına, soruşturma evresinde ABC bilgi değişiminin ispatı için hangi unsurların varlığının arandığına değinilmiştir.

Anahtar Kelimeler: ABC bilgi değişimi, rekabet ihlali, hub & spoke, dikey kısıtlama, yatay kısıtlama.


İÇİNDEKİLER 5

ÖZET 9

ABSTRACT 11

KISALTMALAR 13

TABLO LİSTESİ 15

GİRİŞ 17


BİRİNCİ BÖLÜM

REKABET İHLALİ OLARAK

ABC BİLGİ DEĞİŞİMİNİN NİTELİĞİ


1.1. TEŞEBBÜS A’NIN DURUMU 27

1.1.1. OFT’nin Replica Kit Kararı Çerçevesinde TeşebbüsA’nın

Sorumluluğunun Değerlendirilmesi 29

1.2. TEŞEBBÜS B’NİN DURUMU 32

1.2.1. Teşebbüs B’nin Dikey İlişki İçinde Olmaması 32

1.2.1.1. AC Treuhand Kararı 33

1.2.1.2. E-book Kararı ve En Çok Kayırılan Müşteri Şartı 34

1.2.2. Teşebbüs B’nin Dikey İlişki İçinde Olması 37

1.2.2.1. Tesco Kararı 38

1.2.2.2. Toys R Us Kararı 39

1.2.2.3. Belçika Temizlik Ürünleri Kararı 41

1.2.2.4. Alman Rekabet Otoritesinin ABC Bilgi Değişimi Olarak Değerlendirdiğimiz Kararları 44

1.3. TEŞEBBÜS C’NİN DURUMU 46

1.4. A-B-C ARASINDAKİ İLİŞKİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ 49

 

İKİNCİ BÖLÜM

ABC BİLGİ DEĞİŞİMİNİN YATAY UNSURU


2.1. DEĞİŞTİRİLEN BİLGİLERİN NİTELİĞİ 53

2.1.1. Stratejik Bilgi 56

2.1.2. Pazarı Kapsama 56

2.1.3. Bilgi Değişiminin Kamuya Açık Olup Olmaması 57

2.1.4. Anonim Bilgi ve Teşebbüs Özelinde Bilgi 58

2.1.5. Değiştirilen Bilginin Güncelliği 58

2.1.6. Bilgi Değişiminin Sıklığı 59

2.2. YATAY İHLAL TÜRLERİ VE BİLGİ DEĞİŞİMİ 61

2.2.1. Uyumlu Eylem ve ABC Bilgi Değişimi 62

2.2.2. Anlaşma ve ABC Bilgi Değişimi 66

2.2.3. Teşebbüs Birliği Kararları ve ABC Bilgi Değişimi 71


ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

ABC BİLGİ DEĞİŞİMİNİN DİKEY UNSURU


3.1. YENİDEN SATIŞ FİYATINA MÜDAHALE 76

3.1.1. Leegin Kararı ve Yeniden Satış Fiyatının Belirlenmesi 78

3.2. FİYAT DIŞI DİKEY KISITLAMALAR 81

3.2.1. Alıcı Gücünün Kötüye Kullanılması 82

3.2.2. Pasif Satışların Engellenmesi 83

3.2.3. Rekabet Etmeme Yükümlüğü 85

3.3. MATRİS YAPILI ABC BİLGİ DEĞİŞİMİNDE DİKEY

İHLAL UNSURU 86

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

ABC BİLGİ DEĞİŞİMİNİN İSPATI VE

YAPTIRIM UYGULANMASI


4.1. ABC BİLGİ DEĞİŞİMİNİN İSPATI 89

4.1.1. İspat Standardı 90

4.1.2. Devam Eden Tek İhlal Yaklaşımı 94

4.1.3. ABC Bilgi Değişimi ile Devam Eden Tek İhlal Yaklaşımı

İlişkisi 98

4.2. ABC BİLGİ DEĞİŞİMİNE YAPTIRIM UYGULANMASI 104


BEŞİNCİ BÖLÜM

TÜRK REKABET KURULU KARARLARINDA

ABC BİLGİ DEĞİŞİMİ


5.1. LSİD KARARI 109

5.2. ANADOLU ELEKTRONİK KARARI 113

5.3. OYUN KONSOLU KARARI 117

SONUÇ 123

KAYNAKÇA 125

ÖZGEÇMİŞ 133


Yorum Yap

Lütfen yorum yazmak için oturum açın ya da kayıt olun.