Tüketicinin Korunması Hukuku

Yayınevi: Seçkin Yayınları
Yazar: Çağlar ÖZEL
ISBN: 9789750288760
283,50 TL 315,00 TL

Adet

 
   0 yorum  |  Yorum Yap
Kitap Künyesi
Yazar Çağlar ÖZEL
Baskı Tarihi 2023
Baskı Sayısı 8
Boyut 13,5x19,5 cm (Roman Boyu)
Cilt Karton kapak
Sayfa Sayısı 456

Sözleşmelerin kuruluşunda, yürütülmesinde ve sona ermesinde tüketicinin karşılaştığı olumsuzlukların tüketici lehine giderilmesi kanun koyucunun görevi olmalıdır. Aynı zamanda "Devlet, tüketicileri koruyucu ve aydınlatıcı tedbirler alır, tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini teşvik eder" diyen Anayasamızın 172. maddesi hükmü gereği bu, anayasal bir zorunluluk olarak da ortaya çıkar.

Bu bağlamda tüketicinin günlük yaşamı içinde sıkça karşılaştığı genel işlem koşulları, taksitli satışlar, tüketici kredileri, konut finansman sözleşmeleri gibi pek çok sorun söz konusudur. Bu kitapta, tüketicinin korunması hukukuna özgü olarak ortaya çıkan temel kavram ve kurumlar anlatılmaktadır.

6502 Sayılı Kanun'a ve güncel yönetmeliklere göre yeniden gözden geçirilen kitap; lisans seviyesinde ders kitabı olarak, çeşitli kurumların sınavlarına hazırlık amacıyla ya da gündelik yaşamda karşılaşabilecek tüketici sorunlarına ilişkin bilgi ve çözüme ulaşabilmek için de elverişli bir kaynak olarak hazırlanmıştır.

Konu sonlarında yer alan klasik sorular ve kitap sonunda yer alan test soruları okuyucunun okuduklarını sınamasına ve daha iyi kavrayabilmesine yardımcı olacaktır.

Konu Başlıkları
Tüketicinin Korunmasının Temelleri
Tüketicinin Korunması Hukukunun Temeli Olarak Tüketici ve Tüketici İşlemi Kavramları
Sözleşme Öncesi Aşamada Tüketicinin Korunması ve Sözleşme Özgürlüğü
Ayıplı İfa, Ürün Güvenliği ve Yiyecek Taklidi Ürünlerden Sorumluluk
KHK'da Özel Olarak Düzenlenen Tüketici Sözleşmeleri
Diğer Tüketici Sözleşmeleri
Tüketicinin Bilgilendirilmesi ve Menfaatlerinin Korunması
Tüketici Kurulları
Tüketici Uyuşmazlıklarının Çözümü
Dilekçe Örnekleri

İçindekiler

Altıncı Basıya Önsöz  5

Beşinci Basıya Önsöz  7

Dördüncü Basıya Önsöz  9

Önsöz  11

Kısaltmalar  27

Giriş  29

Birinci Bölüm

TÜKETİCİNİN KORUNMASININ TEMELLERİ

§1. TÜKETİCİNİN KORUNMASI KAVRAMININ ANA NİTELİKLERİ  31

I. Genel Olarak  31

II. Sözleşmenin Güçsüz Tarafı Olarak Tüketici  32

A. Ekonomik Olarak Güçsüz Sözleşme Tarafı  33

B. Zihinsel Etkinlik Açısından Güçsüz Sözleşme Tarafı  36

C. Psikolojik Açıdan Güçsüz Sözleşme Tarafı  38

III. Yasal Düzenlemeler Aracılığıyla Güçsüzün Korunması  40

IV. Piyasa Ekonomisi Açısından Tüketici  40

A. Tüketici Tarafından Yönlendirilen Klasik Piyasa Ekonomisi Modeli  40

1. Homo Economicus Olarak Tüketici  41

2. Serbest Rekabet Piyasasında Üreticinin Rolü  41

3. Serbest Rekabet Piyasasında Tam Rekabetin Gerçekleşmesi  42

4. Serbest Rekabet Piyasasının Diğer Koşullarının Gerçekleşmesi  42

B. Klasik Serbest Rekabet Piyasası Modelinin Amaca Ulaşamaması  42

C. Serbest Rekabet Düzeninde Model ve Gerçeklik Arasındaki Uyumsuzluğun Sonucu Olarak Tüketici Politikası  44

1. Serbest Rekabet Modeline Dayanan Tüketici Politikası  44

a. Tüketici Politikasının Araçları  44

aa. Yasa Koyucu Tarafından Koruma  45

bb. Rekabet Politikası  45

b. Tüketicinin Bilgilendirilmesi  45

c. Tüketicinin Eğitimi  46

2. Tüketici Politikasının Uygulayıcısı  46

V. Yasal Düzenlemeler Aracılığıyla Tüketicinin Korunması  46

VI. Tüketicinin Korunması Hukukunun Diğer Hukuk Dalları İle İlişkisi  47

VII. Tüketicinin Temel Haklarının Varlığının Kabul Edilmesi  49

A. Genel Olarak  49

B. Tüketicinin Temel Hakları  49

1. Genel Olarak  49

a. Temel Gereksinimlerin Karşılanması Hakkı  49

b. Sağlık ve Güvenliğinin Korunması Hakkı  49

c. Ekonomik Çıkarlarının Korunması Hakkı  50

d. Bilgilendirilme Hakkı  50

e. Eğitilme Hakkı  50

f. Zararlarının Tazmin Edilmesi Hakkı  51

g. Temsil Edilme Hakkı  51

h. Sağlıklı Bir Çevrede Yaşama Hakkı  52

2. TKHK ve Temel Tüketici Hakları  52

BİRİNCİ BÖLÜM SORULARI  54

İkinci Bölüm

TÜKETİCİNİN KORUNMASI HUKUKUNUN

TEMEL KAVRAMLARI OLARAK TÜKETİCİ VE

TÜKETİCİ İŞLEMİ

§2. TÜKETİCİ VE TÜKETİCİ İŞLEMİ KAVRAMLARININ AÇIKLANMASI  55

I. Genel Olarak  55

II. Mevzuatta Tüketici ve Tüketici Sözleşmeleri Kavramlarının Tanımlanması  57

III. Tüketici İşlemi ve Tüketici Sözleşmesi Kavramlarının Belirlenmesi  60

A. Genel Olarak  60

B. Öğretide ve Mahkeme Kararlarında Tüketici Sözleşmeleri Kavramının Tanımlanması  61

C. Tüketici Sözleşmelerinin Ayırıcı Özellikleri  64

1. Tüketici Sözleşmesinde Tüketiciye İvaz Karşılığı Bir Mal ya da Hizmet Sunulması Amaçlanmalıdır  64

2. Sözleşmenin Çeşidi ve Niteliği Belirleyici Değildir  65

3. Bir Mal veya Hizmetin Mesleki–Ticari Bir Amaç Dışında Kullanılması ya da Talep Edilmesi Gereklidir  66

İKİNCİ BÖLÜM SORULARI  70

Üçüncü Bölüm

SÖZLEŞME ÖNCESİ AŞAMADA

TÜKETİCİNİN KORUNMASI VE SÖZLEŞME ÖZGÜRLÜĞÜ

§3. TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUNLA GETİRİLEN DÜZENLEMELER  71

§4. TÜKETİCİ İŞLEMLERİNDE UYGULANACAK TEMEL İLKELER  73

I. TEMEL İLKE: Tüketicinin Bilgilendirilmesi İlkesi  73

II. TEMEL İLKE: Sözleşme Koşullarının Tüketici Aleyhine Değiştirilme Yasağı  73

III. TEMEL İLKE: Tüketiciye Ek Külfet Getirme Yasağı  74

IV. TEMEL İLKE: İşlemlerin Yazılılığı ve İspat Yükünün Düzenleyene Ait Olması İlkesi  75

V. TEMEL İLKE: Sadece Nama Yazılı Kıymetli Evrakın Düzenlenebileceği İlkesi  76

VI. TEMEL İLKE: Tüketici Borçlarında Adi Kefalet, Tüketici Alacaklarında Müteselsil Kefalet İlkesi  77

VII. TEMEL İLKE: Tüketici Aleyhine Bileşik Faiz Yasağı  78

VIII. TEMEL İLKE: Katılım Bankalarını Kapsama İlkesi  79

§5. SÖZLEŞME ÖNCESİ AŞAMADA TÜKETİCİNİN KORUNMASINA YÖNELİK ÖNLEMLER  80

I. Genel Olarak  80

II. Sözleşme Özgürlüğü (Akit Serbestisi) İlkesi ve Bu İlkenin Tüketicinin Korunması Amacıyla Sınırlandırılması  84

III. Sergilenen Malın Satışından Kaçınılamayacağına İlişkin Düzenleme  86

IV. Ismarlanmamış Mal veya Hizmetlere İlişkin Düzenleme  88

V. Genel İşlem Koşulları ve Haksız Şartlar Alanında Tüketicinin Korunması  90

A. Genel İşlem Koşulları ve Haksız Şart  92

1. Genel İşlem Koşulları Kavramı  92

2. Genel İşlem Koşulları ile Sözleşme Özgürlüğü ve Sözleşme Adaleti İlkeleri Arasındaki İlişki  94

a. Genel İşlem Koşullarının Denetlenmesi  95

b. Genel İşlem Koşullarının Bireysel Sözleşmeye Dâhil Olması  97

c. Genel İşlem Koşullarının Yorumlanması  100

d. Sözleşme Koşullarının Tek Taraflı Değiştirilmesini Sağlayacak Koşulların Yasak Olması  101

e. Dürüstlük Kurallarına Aykırı Koşulların Geçersizliği  102

B. Haksız Şart Örnekleri  103

1. Genel Olarak  103

2. Yönetmelikte Belirtilen Haksız Şart Örnekleri  103

VI. Piramit Satış Sistemleri  106

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM SORULARI  107

Dördüncü Bölüm

AYIPLI İFA, ÜRÜN GÜVENLİĞİ VE

YİYECEK TAKLİDİ ÜRÜNLERDEN SORUMLULUK

§6. AYIPLI İFAYA KARŞI TÜKETİCİNİN KORUNMASI  109

I. Ayıba Karşı Tekeffül (Nitelik Yönünden Kötü İfadan Sorumluluk)  110

A. Genel Olarak  110

B. Satım Sözleşmesinde Ayıba Karşı Tekeffül  110

1. Tanım  111

a. Genel Olarak  111

b. Satıcının Ayıba Karşı Tekeffül Borcuna İlişkin Olarak Öğretide Yapılan Tanımlar  112

2. Ayıp Türleri  114

a. Maddi Ayıp  114

b. Hukuki Ayıp  115

c. Ekonomik Ayıp  116

3. Satıcının Ayıba Karşı Tekeffül Borcunun Hukukî Niteliği  116

4. Satıcının Ayıba Karşı Tekeffül Borcunun Maddi ve Biçimsel Koşulları  118

a. İfa  118

b. Satılanın Ayıplı Olması  119

aa. “Zikir ve Vaat” Olunan Niteliklerde Ayıp Yönünden  119

bb. Bulunması Gerekli Niteliklerde Ayıp Yönünden  119

c. Biçimsel Koşullar  120

aa. Alıcının Malı Muayene (Yoklama) Külfeti  121

bb. Alıcının Ayıbı İhbar Külfeti  121

C. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun Ayıpla İlgili Düzenlemesi  122

1. Yeni Düzenlemede “Nitelik” Kavramının Somutlaştırılması  122

2. Satıcının Ayıptan Doğan Sorumluluğunun Sınırlandırılması  123

3. Ayıp Dolayısıyla Tüketiciye Tanınan Hakların Kullanılması  125

a. İspat Yükü  125

b. Tüketicinin Seçimlik Hakları  126

aa. Genel Olarak  126

i. Tüketicinin Malı Geri Vererek Ödediği Bedeli İsteme Hakkı (Sözleşmeden Dönme)  127

ii. Tüketicinin Ayıbın Neden Olduğu Değer Kaybının Bedelden İndirilmesini İsteme Hakkı (Bedelde İndirim)  127

iii. Tüketicinin Malı Geri Vererek Değiştirilmesini İsteme Hakkı (Malın Ayıpsız Misli ile Değiştirilmesi)  129

iv. Tüketicinin Ayıplı Malın Ücretsiz Olarak Onarılmasını İsteme Hakkı (Ücretsiz Onarım)  131

bb. Seçimlik Hakların Kullanılma Zamanı  133

c. Tazminat İsteme Hakkı  133

4. Ayıplı Olduğu Bilinen Mallardan Doğan Sorumluluğun Kapsamı  135

II. TKHK ile TBK’dan Doğan Hakların Yarışması  136

A. Yanılma ve Aldatma Hükümleri  136

B. Kötü İfa (Borcu Gereği Gibi İfa Etmeme)  136

C. Miktar Eksiklikleri  137

III. Ayıplı Hizmet  138

A. Ayıplı Hizmet Tanımı  138

B. Ayıplı Hizmetten Sorumluluk  139

C. Ayıplı Hizmet Halinde Tüketicinin Sahibi Olduğu Seçimlik Haklar  140

D. Ayıplı Hizmetten Sorumlulukta Zamanaşımı  142

§7. YİYECEK TAKLİDİ ÜRÜNLERDE TÜKETİCİNİN KORUNMASI  142

§8. YAPIMCININ ÜRÜN GÜVENLİĞİNDEN DOĞAN SORUMLULUĞU  144

I. Genel Olarak  144

II. Yapımcının Sorumluluğuna İlişkin Uygulanması Gereken Hükümler  145

III. Yapımcı ve Yapımcı Gibi Sorumlu Tutulan Kişilerin Belirlenmesi  150

IV. Ürün ve Güvenli Ürün Kavramları  152

V. Ayıplı (Bozuk) Ürün Kavramı  153

A. Yapım Hataları  155

B. Fabrikasyon Hataları  156

C. Yönerge Hataları (Uyarma, Aydınlatma ve Kullanım Talimatlarında Eksiklik)  156

D. Ürünü İzleme ve Gözetleme Hataları  157

E. Bilim ve Tekniğin Gelişimi Sonucu Saptanan Bozukluklar  157

VI. Zarar  158

VII. İlliyet Bağı  159

VIII. Yapımcının Sorumluluğunun Ortadan Kalkması  160

IX. Yapımcının Diğer Zararlardan Sorumluluğu  161

X. Zamanaşımı  163

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM SORULARI  164

Beşinci Bölüm

TKHK’DA ÖZEL OLARAK DÜZENLENEN

TÜKETİCİ SÖZLEŞMELERİ

§9. TAKSİTLE SATIŞ SÖZLEŞMELERİ  167

I. Genel Olarak  167

II. Taksitle Satış Sözleşmesinin Tanımı ve İçeriği  168

A. Bedele İlişkin Unsur  170

B. Şekle İlişkin Unsur  171

III. Taksitle Satış Sözleşmesinin Hukuki Niteliği  172

IV. Taksitle Satış Sözleşmesinin Kurulması ve Hükümleri  173

A. Sözleşmenin Tarafları ve Tarafların Ehliyeti  173

B. Sözleşmenin Konusu  174

C. Sözleşmenin Şekli ve İçeriği  175

V. Taksitlerin Kambiyo Senetlerine Bağlanmış Olması Hususu  179

VI. Tüketicinin Taksitle Satış Sözleşmesinden Cayma Hakkı (Tüketicinin Geri Alma Hakkı)  181

VII. Muacceliyet Kaydı ve Tüketicinin Temerrüdü  184

A. Genel Olarak  184

B. Erken Ödeme  188

C. Diğer Hususlar  190

§10. TÜKETİCİ KREDİSİ SÖZLEŞMELERİ  190

I. Genel Olarak  190

II. Tüketici Kredisi Sözleşmelerinin Tanımı ve Konusu  191

III. Sözleşmenin Tarafları ve Şekli  191

IV. Kredi Verenin Tüketiciyi Sözleşme Öncesi Bilgilendirme Yükümlülüğü  192

V. Tüketicinin Cayma (Geri Alma) Hakkı  193

VI. Faiz Oranı  194

VII. Sözleşmede Değişiklik Yapılması ve Erken Ödeme  194

VIII. Tüketicinin Taksitleri Ödemede Temerrüde Düşmesi  196

IX. Tüketici Kredilerinde Sigorta Yaptırılması  198

X. Bağlı Krediler  198

XI. Tüketici Kredisi Sözleşmelerinde Güvence İle İlgili Diğer Düzenlemeler  202

§11. KREDİ KARTLARI  203

I. Genel Olarak  203

II. Kredi Kartı Sözleşmesinin Şekli ve Zorunlu İçeriği  204

III. Kredi Kartlarında Üyelik Aidatı  206

§12. KONUT FİNANSMANI SÖZLEŞMESİ  207

I. Genel Olarak  207

II. Tanım  208

III. Konut Finansman Sözleşmesi Olarak Kabul Edilen Sözleşmeler  209

A. Konut Edinmeye Yönelik Finansal Kiralama Sözleşmesi  209

B. Konut Edinmeye Yönelik Konut Kredisi Sözleşmesi  210

C. Genel Amaçlı İpotekli Krediler  210

D. Yeniden Yapılandırma  210

E. Konut Finansman Sözleşmelerinde Tüketicinin Korunması  211

1. Konut Finansmanı Sözleşmesinin Kurulması Aşamasında Tüketicinin Korunması  211

a. Sözleşme Öncesi Bilgi Formu  211

b. Sözleşmenin Şekli  212

2. Konut Finansmanı Sözleşmesi Kurulduktan Sonra Tüketicinin Korunması  212

a. Temerrüt  212

b. Faiz Oranı  214

c. Erken Ödeme  215

d. Sigorta Yaptırılması  216

3. Bağlı Kredilerde Tüketicinin Korunması  217

§13. ÖN ÖDEMELİ KONUT SATIŞ SÖZLEŞMELERİ  219

I. Genel Olarak  219

II. Şekil Şartı  221

A. Teminat  222

B. Cayma Hakkı  223

C. Konutun Teslimi  226

D. Sözleşmeden Dönme  226

E. Diğer Hususlar  228

BEŞİNCİ BÖLÜM SORULARI  229

Altıncı Bölüm

DİĞER TÜKETİCİ SÖZLEŞMELERİ

§14. İŞYERİ DIŞINDA KURULAN SÖZLEŞMELER  231

I. İşyeri Dışında Kurulan Sözleşmelerde (Kapı Önü İşlemlerinde) Tüketicinin Korunması  231

II. İş Yeri Dışında Kurulan Sözleşmelerle İlgili Düzenlemenin Uygulama Alanı  233

III. İş Yeri Dışında Kurulan Sözleşmenin Özellikleri  235

A. Tüketicinin Sözleşme Öncesi Bilgilendirilmesi Gereği  235

B. Satıcı ve Sağlayıcının Yetkili Olması  235

C. Sözleşmenin Şekli  236

D. Sözleşmenin Zorunlu İçeriği  237

E. Cayma (Geri Alma) Hakkı  239

§15. DOĞRUDAN SATIŞ SİSTEMİNDE TÜKETİCİNİN KORUNMASI  241

I. Genel Olarak  241

II. Doğrudan Satışa İlişkin Temel İlke ve Esaslar  241

§16. MESAFELİ SÖZLEŞMELER  242

I. Genel Olarak  242

II. Mesafeli Sözleşme Kavramı  243

A. Tüketiciyi Bilgilendirme Zorunluluğu  245

B. Ön Bilgilendirme Yöntemi  247

C. Ön Bilgilerin Teyidi  247

III. Mesafeli Satışların İfası  248

IV. Zarardan Sorumluluk  249

V. İlave Ödemeler  249

VI. Bilgilerin Saklanması ve İspat Yükümlülüğü  249

VII. Cayma Hakkı  250

VIII. Mal ve Hizmet Satışına İnternet Üzerinden Aracılık Edenlerin Sorumlulukları  252

§17. FİNANSAL HİZMETLERE İLİŞKİN MESAFELİ SÖZLEŞMELER  252

I. Finansal Hizmet ve Finansal Hizmetlere İlişkin Mesafeli Satış Kavramları  252

II. Tüketicinin Bilgilendirilmesi Zorunluluğu  253

III. Sözleşme Bilgilerinin Tüketiciye Sunulması Sorumluluğu  255

IV. Yazılı Belge Talebi ve Hizmet Alma Vasıtasının Değiştirilmesi İmkânı  256

V. Cayma Hakkı  256

VI. Sözleşmenin Uzaktan İletişim Vasıtasıyla Sonlandırılması İmkânı  258

§18. DEVRE TATİL VE UZUN SÜRELİ TATİL HİZMETİ SÖZLEŞMELERİ  259

I. Devre Tatil Sözleşmeleri Kavramı  259

II. Sözleşmeye Konu Olan Hakkın Niteliği  259

III. Uzun Süreli Tatil Hizmeti Sözleşmesi Kavramı  260

IV. Tüketicilere Ön Bilgilendirme Formu Verilmesini Gerektiren Haller  260

V. Sözleşme Tarihinin Tüketici Tarafından Atılmasının Sağlanması Sorumluluğu  263

VI. Cayma Hakkı  263

VII. Bağlı Kredi Olması Halinde Cayma Hakkının Etkisi  264

§19. PAKET TUR SÖZLEŞMELERİ  265

I. Sözleşmenin Tanımı ve İçeriği  265

II. Paket Tur Sözleşmesinin Esaslı Unsurlarında Değişiklik  267

III. Haklı Sebeple Sözleşmede Fiyat Değişikliği  269

III. İfasına Başlandıktan Sonra Ortaya Çıkan Sözleşmeye Aykırılıklar  270

IV. Sözleşmenin Devri ve Sözleşmenin Feshi  272

A. Sözleşmenin Devri  272

B. Sözleşmenin Feshi  273

§20. ABONELİK SÖZLEŞMELERİ  274

I. Genel Olarak  274

II. Abonelik Sözleşmelerinin Kurulması ve Uzatılması  275

III. Taahhütlü Abonelik  278

IV. Abonelik Sözleşmelerinin Feshi  279

§21. SÜRELİ YAYIN KURULUŞLARINCA DÜZENLENEN PROMOSYON UYGULAMALARI  281

ALTINCI BÖLÜM SORULARI  284

Yedinci Bölüm

TÜKETİCİNİN BİLGİLENDİRİLMESİ VE

MENFAATLERİNİN KORUNMASI

§22. FİYAT ETİKETİ  287

§23. TANITMA VE KULLANMA KILAVUZU  289

§24. GARANTİ BELGESİ  291

I. Ücretsiz Onarım İsteme Hakkı  294

II. Tüketicinin Sahip Olduğu Diğer Seçimlik Haklar  294

§25. İHTİYARİ GARANTİ  296

§26. SATIŞ SONRASI HİZMETLER  296

§27. TÜKETİCİNİN BİLİNÇLENDİRİLMESİ  301

§28. TÜKETİCİ ÖDÜLLERİ  301

§29. TİCARİ REKLAM  301

I. Genel Olarak  301

A. Aldatıcı Reklam  304

B. Diğer Kanun Hükümleriyle Koruma  306

C. Karşılaştırmalı Reklam  307

II. Haksız Ticari Uygulamalar  311

YEDİNCİ BÖLÜM SORULARI  315

Sekizinci Bölüm

TÜKETİCİ KURULLARI

§30. TÜKETİCİ KONSEYİ  317

§31. REKLAM KONSEYİ  318

§32. REKLAM KURULU  321

SEKİZİNCİ BÖLÜM SORULARI  323

Dokuzuncu Bölüm

TÜKETİCİ UYUŞMAZLIKLARININ ÇÖZÜMÜ

§33. TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ  325

I. Kuruluşu ve Görev Alanı  325

II. Tüketici Hakem Heyetlerine Başvuru  327

III. Karar ve Karara İtiraz  332

A. Kararın Niteliği  332

B. Kararın Tebliği ve Yerine Getirilmesi  333

C. Karara İtiraz  333

IV. Tüketici Hakem Heyetlerinde Bilirkişilik  334

§34. TÜKETİCİ MAHKEMELERİ  336

I. Genel Olarak  336

II. Tüketici Uyuşmazlıklarında Dava Şartı Olarak Arabuluculuk  338

A. Genel Olarak  338

B. Dava Şartı Arabuluculuğun Tüketici İşlemleri İle Tüketiciye Yönelik Uygulamalarda Uygulanması  341

III. Tüketici Mahkemelerinin İşleyişi  343

§35. TEST, MUAYENE VE ANALİZLER  344

§36. ÜRETİMİN VEYA SATIŞIN DURDURULMASI VE MALIN TOPLATILMASI  345

§37. DENETİM  345

§38. TÜKETİCİ ÜRÜNÜ VE HİZMET DENETİMİ  346

§39. CEZA HÜKÜMLERİ  346

§40. CEZALARDA YETKİ VE İTİRAZ  349

DOKUZUNCU BÖLÜM SORULARI  351

Onuncu Bölüm

DİLEKÇE ÖRNEKLERİ

I. Tüketici Hakem Heyetine Başvuru Dilekçesi  355

II. Tüketici Mahkemesine Başvuru Formu  356

III. Tüketici Hakem Heyeti Kararına Karşı Tüketici Mahkemesine İtiraz Dilekçesi  358

IV. Kapıdan satış sözleşmesi için cayma bildirimi formu  360

V. Mesafeli Satış Sözleşmesi İçin Cayma Bildirimi Formu  361

VI. Devre Tatil Sözleşmesi İçin Cayma Bildirimi Formu  362

VII. Tüketici Mahkemesine Kararına Karşı Temyiz Başvurusu Dilekçesi  363

VIII. Klonlanmış Cep Telefonu İçin Tüketici Hakem Heyetine Başvuru Dilekçesi  365

IX. Şikâyette Taksit Ödeme Emrine Karşı Tüketici Mahkemesine Tedbir Talepli Başvuru Formu  366

EK–1: YARGITAY HUKUK GENEL KURULU KARARLARI  369

EK–2: YARGITAY DAİRE KARARLARI  383

EK–3: DANIŞTAY KARARI  396

TEST SORULARI  409

Kaynakça  423

Kavramlar Dizini  433

 

Yorum Yap

Lütfen yorum yazmak için oturum açın ya da kayıt olun.