Türk Hukuku ve Karşılaştırmalı Hukukta Renk Markaları

Yayınevi: Seçkin Yayınları
Yazar: Elnur KARİMOV
ISBN: 9789750271472
Stok Durumu: Tükendi
261,00 TL 290,00 TL

Adet

 
   0 yorum  |  Yorum Yap
Kitap Künyesi
Yazar Elnur KARİMOV
Baskı Tarihi 2021/09
Baskı Sayısı 1
Boyut 16x24 cm (Standart Kitap Boyu)
Cilt Karton kapak
Sayfa Sayısı 176

Kitap; uluslararası marka dünyasının daha önceden tanıştığı, ancak son dönemlerde 6769 sayılı Sınai Mülkiyet Kanunu'nun kabulüyle Türk hukukunda da yerini alan renklerin, marka olarak tescilini hukuki açıdan ele almaktadır.

Renk, marka, soyut ve somut renk markaları, kullanım sonucu ayırt edicilik gibi temel kavram açıklamalarıyla birlikte, kitapta, renk markalarını düzenleyen farklı uluslararası, bölgesel ve iç hukuk düzenlemelerine yer verilmiş, renklerin marka olarak tescili sürecinde geçtikleri aşamalar, uygulanacak hukuki düzenlemelerle birlikte detaylı bir şekilde anlatılmıştır. Ayrıca kitap, bu konuyu bağımsız olarak ele alan nadir eserlerden biri olma unvanına sahiptir.

Kitabın alametifarikalarından bazıları konuyu Türk hukukunun yanı sıra, Alman, İsviçre, Fransa, İngiltere ve Amerika Birleşik Devletleri hukuku çerçevesinde karşılaştırmalı bir şekilde derinden işlemesi, renklerin ayırt ediciliği ve sicilde gösterilebilmesiyle ilgili uygulamadaki farkları değişik hukuk sistemleri açısından ortaya koymasıdır. Kitap, Türk ve yabancı hukuk literatüründe renklerin marka olarak tescilini eleştiren işlevsellik, renk tükenişi ve ton karışıklığı gibi öğretilere yer vermekte, uygulamada aşılması gereken tescil engelleriyle ilgili somut çözüm önerilerinde bulunmaktadır.

Kitapta yer alan marka örneklerinin renkli hallerine karekod okutularak erişilmesi mümkündür.

Konu Başlıkları
Marka Hukukunda Renk ve Marka İlişkisi
Renk Markalarına Dair Teorik Tartışmalar
Uluslararası Sözleşmeler Kapsamında Renk Markaları
Renk Markalarının Tescil Şartları
İçindekiler
Önsöz  7
Şekiller Listesi  12
Kısaltmalar  13
Giriş
I. KONUNUN TAKDİMİ VE ÖNEMİ  17
II. TERMİNOLOJİ  18
III. KONUNUN SINIRLANDIRILMASI  19
Birinci Bölüm
RENK MARKASI KAVRAMI
I. MARKA HUKUKUNDA RENK VE MARKA İLİŞKİSİ  21
A. Marka Kavramı ve İşlevleri  21
1. Marka Kavramı  21
2. Geleneksel ve Geleneksel Olmayan Marka Ayrımı  24
3. Markanın İşlevleri  27
a. Kaynak Gösterme İşlevi  27
b. Ayırt Etme İşlevi  29
c. Reklam İşlevi  31
d. Garanti İşlevi  33
B. Renk ve Renk Markası  34
1. Renk Kavramı  34
2. Renk Markalarının Türleri  39
a. Somut Renk Markaları  39
b. Soyut Renk Markaları  40
i. Tek Renkler  40
ii. Renk Kombinasyonları  43
II. RENK MARKASINA DAİR TEORİK TARTIŞMALAR  46
A. Renk Tükenişi Doktrini  46
B. Ton Karışıklığı Doktrini  49
İkinci Bölüm
RENK MARKASININ KORUNMASINA İLİŞKİN
ULUSLARARASI VE ULUSAL DÜZENLEMELER
I. ULUSLARARASI SÖZLEŞMELER KAPSAMINDA RENK MARKALARI  53
A. Paris Sözleşmesi  53
B. Ticaretle Bağlantılı Fikri Mülkiyet Hakları Anlaşması  59
C. Madrid Anlaşması ve Madrid Protokolü  62
D. Marka Kanunları Anlaşması ve Singapur Anlaşması  64
E. Avrupa Birliği Marka Direktifi  66
F. Avrupa Birliği Marka Tüzüğü  70
II. ULUSAL MEVZUATTA RENK MARKALARI  73
A. Markaların Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname  73
B. 6769 sayılı Sınai Mülkiyet Kanunu  80
III. KARŞILAŞTIRMALI HUKUKTA RENK MARKALARI  84
A. Alman Hukuku  84
B. İsviçre Hukuku  90
C. İngiliz Hukuku  92
D. Amerikan Hukuku  96
E. Azerbaycan Hukuku  100
Üçüncü Bölüm
RENK MARKASININ TESCİLİ
I. RENK MARKASININ TESCİL ŞARTLARI  103
A. İşaretin Mevcutluğu  103
B. Ayırt Edicilik  104
1. Soyut Ayırt Edicilik  106
2. Somut Ayırt Edicilik  107
C. Sicilde Gösterilebilme  111
II. RENK MARKALARI AÇISINDAN RET NEDENLERİ  120
A. Sınai Mülkiyet Kanunu m. 5(1)(c) Bendi Uyarınca Marka Olarak Tescil Edilemeyecek İşaretler  120
B. Sınai Mülkiyet Kanunu m. 5(1)(e) Bendi Uyarınca Marka Olarak Tescil Edilemeyecek İşaretler  122
1. Faydacı İşlevsellik  124
2. Estetik İşlevsellik  128
C. Paris Sözleşmesi’nin 2. Mükerrer 6. Maddesi Uyarınca Marka Olarak Tescil Edilemeyecek İşaretler  132
D. Renk Markalarında Kullanım Sonucu Ayırt Edicilik  133
1. Kullanım Sonucu Ayırt Edicilik Kavramı  133
2. Kullanım Sonucu Ayırt Ediciliğin Şartları  136
a. Markasal Kullanım  136
b. Kullanım Süresi  140
c. İlgili Çevre  141
d. Markasal Algı Oranı  142
3. Kullanım Sonucu Ayırt Ediciliğin İspat Vasıtaları  144
a. Kamuoyu Anketleri  145
b. Pazar Payı  147
c. Reklam Yatırımları ve Satış Rakamları  148
III. RENK MARKALARININ KARIŞTIRILMA İHTİMALİ  150
A. Sınai Mülkiyet Kanunu m. 5(1)(ç) Bağlamında Renk Markaları  150
B. Sınai Mülkiyet Kanunu m. 6(1) Bağlamında Renk Markaları  152
Sonuç  155
Kaynakça  159
Kavramlar Dizini  176A

Yorum Yap

Lütfen yorum yazmak için oturum açın ya da kayıt olun.
İlgili Yayınlar