Uygulamalı Marka Hukuku(AB İçtihatları Işığında)

Yayınevi: Seçkin Yayınları
Yazar: Z. Emre KURT
ISBN: 9789750290282
265,50 TL 295,00 TL

Adet

 
   0 yorum  |  Yorum Yap
Kitap Künyesi
Yazar Z. Emre KURT
Baskı Tarihi 2024/01
Baskı Sayısı 3
Boyut 16x24 cm (Standart Kitap Boyu)
Cilt Karton kapak

Marka Vekilleri - Marka Avukatları İçin Uygulamalı Marka Hukuku(AB İçtihatları Işığında)
Av. Z. Emre KURT
2020/09 2. Baskı, 167 Sayfa
ISBN 978-975-02-6134-3

Hukukun her dalında davalarda veya marka hukuku özelinde Türk Patent nezdinde yapılan itirazlarda öne sürülen iddialar veya yapılan savunmaların içtihatlarla desteklenmesi kabul edilebilirliğini kuşkusuz arttırmaktadır.

Marka hukukunun global özelliği nedeniyle mahkemeler ile Türk Patent'in verdiği kararların yanında AB Fikri Mülkiyet Ofisi(EUIPO), AB Mahkemeleri ile AB doktrininden yazarların görüşleri gibi yabancı menşeli kaynaklar kararlarda, bilirkişi raporlarında diğer hukuk dallarının hiçbirinde olmadığı kadar çok yer bulmaktadır.

Canon, Sabel/Puma, Thomson/Thomson Life gibi herkesin bildiği kararların yanında diğer birçok güncel karara da özellikle son zamanlarda sıkça atıf yapıldığı görülmektedir. Bu kararların birçoğu birbirine zıt argümanları içeriyor gibi görünse de aslında kendi içerisinde belli bir tutarlılık içermektedir. Uygulamada içtihatlar arasındaki nüansları yakalayıp somut olaya uygulayabilmek fark yaratmaktadır.

Bu kitapta; marka hukukundaki konuların tam olarak anlaşılabilmesini sağlayacak, iddia ve savunmalara temel olabilecek AB uygulamasında öne çıkan içtihatlar derlenmiştir. Yeni baskıda kararların güncellenmesi yanında değişen Türk ve AB marka hukuku mevzuatına uyumlu hale getirilmiştir.

İçindekiler

2. Baskıya Önsöz  7

Önsöz  9

Kısaltmalar  21

Giriş  23

1.  CJEU C–238/06 P – Develey v OHIM 25.10.2007

Ayırt Edicilik, Üç Boyutlu Ambalaj Tescilinde Ayırt Edicilik  25

2.  CFI T–139/08 – The Smiley Company v OHIM 9.09.2009

Ayırt Edicilik, Basit Geometrik Şekillerin Ayırt Ediciliği  26

3.  CFI T–34/00 – Eurocool Logistic v OHIM (EUROCOOL) 27.02.2002

Ayırt Edicilik, Asgari Düzeyde Ayırt Edicilik, Orjinallik ve Ayırt Edicilik  26

4.  CJEU C–329/02 P – SAT.1 v OHIM 16.09.2004

Ayırt Edicilik ve Bütünsellik, Ayırt Edicilik ve Orjinallik, Ayırt Edicilikte İlgili Sektördeki Pratikler ve Müşteri Algısının Önemi  27

5.  GC T–13/09 – Storck v OHIM 16.12.2010

Ayırt Ediciliğin Kıstasları: Orjinallik ve Özgünlük  28

6.  CJEU C – 136/92 P – Mag Instrument v OHIM 07.10.2004

Üç Boyutlu Markalar: Tasarımın Mükemmelliğinin Değerlendirmeye Etkisi  29

7.  CFI T–15/05 – De Waele v OHIM 31.06.2006

Ambalaj Tescili: Marka Olarak Hemen Algılanabilecek Nitelik  30

8.  GC T–97/08 – KUKA Roboter v OHIM 13.09.2010

Renk Markasının Ayırt Ediciliği  30

9.  CJEU C–108/97 – Windsurfing Chiemsee 04.05.1999

Yer İsimleri ve Ayırt Edicilik  31

10.  CFI T–559/10 – Laboratoire Gamier v OHIM (natural beauty) 11.07.2012

Sıradan Yazım Biçimleri, Ayırt Edicilik  31

11.  GC T–307/09 – Earle Beauty v OHIM (NATURALLY ACTIVE) 09.07.2010

Ayırt Edicilik ve İngilizce Kelimeler  32

12.  CFI T–281/02 – Norma Lebensmittelfilialbetrieb v OHIM (Mehr für Ihr Geld) 30.06.2004

Sloganların Ayırt Ediciliği  32

13.  GC T–11/14 – Grundig Multimedia v OHIM (Pianissimo) 21.01.2015

Slogan, Ayırt Edicilik  33

14.  CJEU C–311/11 – Smart Technologies v OHIM 12.07.2012

Yüksek Dikkat Seviyesi, Ayırt Edicilik  33

15.  CFI T–67/07 – Ford Motor v OHIM (FUN) 02.12.2008

Tasvirilik ve Karakteristik Özellikler  33

16.  GC T–327/16 – Aldi Einkauf v EUIPO, Fratelli Polli (ANTICO CASALE) 27.06.2017

Mal ve Hizmetlerin Özelliklerini İma Etmek, Ayırt Edicilik  35

17.  CFI T–289/02 – Telepharmacy Solutions v OHIM (TELEPHARMACY SOLUTIONS) 08.07.2004

Tasvirilik ve Hitap Edilen Kitlenin Günlük Dili  35

18.  CJEU C–191/01 P – OHIM v Wrigley 23.10.2003

Tasviri Kullanılabilirliğin Yeterli Olması  36

19.  GC T–804/16 – LG Electronics v EUIPO (Dual Edge) 18.01.2018

Tasvirilik, Tasviri Olarak Kullanılabilme Olasılığı  36

20.  CFI T–297/07–TridonicAtca v OHIM(Intelligent Voltage Guard) 15.10.2008

Tasviri Kelimeye Eklenen Basit Figüratif Unsur  37

21.  GC T–759/17 – Perfect Bar v EUIPO (PERFECT Bar) 08.11.2018

Tasvirilik, Figüratif Unsur  38

22.  CJEU C–363/99 – Koninklijke KPN Nederland 12.02.2004

Tasvirilik Değerlendirmesi ve Karakteristik Özellik  38

23.  GC T–242/11 – Kaltenbach&Voigt v OHIM (3D eXam) 29.03.2012

Tasvirilik ve Kamu Yararı  39

24.  GC T–269/06 – Rautaruukki v OHIM (RAUTARUUKKI) 19.11.2008

Tasvirilik, Kullanım Yoluyla Ayırt Edicilik ve Kamu Yararı  40

25.  CJEU C–37/03 P – BioID v OHIM 15.09.2005

İki Tasviri Kelimeden Oluşan Markalar  41

26.  GC T–439/18 – ProAssist Sintokogio v EUIPO (ProAssist) 23.05.2019

Promosyonel mesaj, Yüksek Dikkat Seviyesi  41

27.  CFI T–360/99 – Community Concepts v OHIM (Investorworld) 26.10.2000

Marka, Teşebbüsel Kaynakla Ayırt Edicilik  42

28.  GC T–32/15 – GRE v EUIPO 12.05.2016 (Mark1) 12.06.2016

Övücü İbareler, Ayırt Edicilik  42

29.  GC T–570/11 – Oetker Nahrungsmittel v OHIM 12.02.2014

Tasviri Ibareler  42

30.  CJEU C–404/02 – Nichols 16.09.2004

Kişi İsimleri ve Ayırt Edicilik  43

31.  CFI T–402/02 – Storck v OHIM 10.11.2003

Kullanım Yoluyla Ayırt Edicilik ve Hitap Edilen Kitlenin Algısı  43

32.  CJEU C–353/03– Nestlé v Mars (Have a Break) 07.07.2005

Ayırt Edicilik ve Markasal Algı Yaratılması  44

33.  CJEU C–398/08 – Audi AG v OHIM 21.01.2010

Ayırt Edicilik Değerlendirmesi ve Farklı Marka Türlerinin Etkisi  45

34.  CFI T–379/03 – Peek & Cloppenburg v OHIM (Cloppenburg) 25.10.2005

Coğrafi İşaretler, Ayırt Edicilik  46

35.  CJEU C–259/04 – Elizabeth Florence Emanuel v Continental Shelf 128 Ltd. 30.03.2006

Yanıltıcılık ve Ciddi Yanılgı Riski  47

36.  GC T–232/10 – Couture Tech v OHIM 20.09.2011

Kamu Düzeni ve Genel Ahlaka Aykırı Markalar  48

37.  GC T–526/09 – PAKI Logistics v OHIM (PAKI) 05.10.2011

Kamu Düzeni ve Genel Ahlak; Ortalama Hoşgörü Seviyesi  48

38.  CJEU C–48/09 P – Lego Juris v OHIM 14.09.2010

Teknik Sonucu Elde Eden Şekil, Marka Tescili  49

39.  CJEU C–579/08 P – Messer Group v Air Products, Chemicals INC, OHIM 15.01.2010

Benzerlik Değerlendirmesi  50

40.  CJEU C–498/07 – Aceites del Sur v OHIM, Koipe 03.10.2009

Benzerlik Değerlendirmesi, Markaların Unsurları  50

41.  CFI T–286/02 – Oriental Kitchen v OHIM, Mou Dybfrost (KIAP MOU) 25.11.2003

Benzerlik: İki Kelimeden Oluşan Markanın Önceki Markayı İçermesi  51

42.  GC T–401/12 – Klingel v OHIM – Develey (JUNGBORN) 11.06.2014

Markalardaki Ortak Unsur, Benzerlik  52

43.  CFI T–353/04 – Ontex v OHIM, Curon Medical (CURON) 13.02.2007

Benzerlik: Müşterinin Markayı Bölmesi  52

44.  CFI T–273/02 – Krüger v OHIM, Calpis (CALPICO) 20.04.2005

Kısa Markalar: Bir Harfin Bile Müşteri Algısını Değiştirmesi  54

45.  GC T 283/11 – Fon Wireless v OHIM, nfon (nfon) 29.01.2013

Karıştırılma İhtimali, Markalar Arasındaki Belirgin Farklılık  54

46.  CFI T–292/01 – Phillips v OHIM, Pash Textilvertrieb und Einzelhandel (BASS) 14.10.2003

Açık Kavramsal Farklılıkların Dengeleyici Etkisi  55

47.  CJEU C–120/04 – Medion v Thomson (Thomson Life) 06.10.2005

Benzerlik: Bağımsız Ayırt Edicilik  56

48.  GC T–102/14 Deutsche Post v OHIM, PostNL Holding (TPG POST) 13.05.2015

Tasviri Unsurların Bağımsız Ayırt Ediciliği  57

49.  CFI T–117/03, T–119/03, T–171/03 – New Look v OHIM, Naulover (NLSPORT) 06.10.2004

Mağazalardan Alınan Ürünler Açısından Görsel Benzerliğin Önemi  57

50.  GC T–5/08 – T–7/08 – Nestle v OHIM, Master Beverage (Golden Eagle) 25.03.2010

Kelime Unsuru Bulunmayan Markalarda Benzerlik Mukayesesi  59

51.  GC T–364/13 – Mocek, Wenta KAJMAN Firma Handlowo–Usługowo–Produkcyjna v OHIM, Lacoste (KAJMAN) 30.09.2015

Markaların Pazarlanma Stratejileri, Figüratif Unsurlar  60

52.  CFI T–355/02 – Mülhens v OHIM, Zirh International (ZIRH) 03.03.2004

Sadece Duysal Benzerliğin Karıştırılma İhtimalindeki Önemi  61

53.  GC T–183/02, T–184/02–El Corte Inglés v OHIM, González Cabello (MUNDICOR) 17.03.2004

Markaların Başlangıçlarının Önemi  63

54.  CFI T–438/07 – Spa Monopole v OHIM, De Francesco Import (SpagO) 12.11.2009

Markaların Başlangıçlarının Önemi  63

55.  GC T–585/10 – Aitic Penteo v OHIM, Atos Worldline (PENTEO) 22.05.2012

Markaların Başlangıç Kısımlarının Önemi  64

56.  CFI T–434/05 – Gateway v OHIM– Fujitsu Siemens (ACTIVY Media Gateway) 27.11.2007

Markalardaki Tasviri Unsurlar  65

57.  CFI T–129/01 – Alejandro v OHIM, Anheuser Busch (BUDMEN) 03.07.2003

Markanın Özgün Unsurlarının Daha Önemli Olması  65

58.  GC T–256/14 – Andrea Giuntoli v EUIPO, CREMERIA TOSCANA, 29.10.2015

Coğrafi Yer İsimlerinin Ayırt Ediciliği  66

59.  GC T–490/08 – CM Capital Markets v OHIM, Carbon Capital Markets 22.06.2010

Markadaki Tasviri Unsurların Önemi  67

60.  GC T– 472/08 – Companhia Muller v OHIM, Missiato Industria 03.09.2010

Markadaki Tasviri Unsurların Önemi Ve Tali Unsurların Belirlenmesi  67

61.  CJEU C–196/11 – Formula One Licencing v OHIM, Global Sports Media(F1 LIVE) 24.05.2012

Tescilin Geçerli Markaya Karine Olması  69

62.  GC T–466/08 – Lancôme v OHIM, Focus Magazin Verlag (ACNO FOCUS) 14.04.2011

Markalar Arasındaki Benzerlik  69

63.  GC T–412/08 – Trubion Pharmaceuticals v OHIM, Merck (TRUBION) 15.11.2009

Kelime Unsurunun Figür Unsuruna Göre Daha Önemli Olması  70

64.  CFI T–10/03 – Koubi v OHIM, Flabesa (CONFORFLEX) 18.02.2004

Karma Markada Kelime Unsurunun Daha Önemli Olması  70

65.  GC T–50/12 – AMC–Representações Têxteis v OHIM, MIP Metro (METRO KIDS COMPANY) 07.02.2013

Sıradan Figüratif Unsurlar  71

66.  GC T–71/17 – France.com, Inc v EUIPO, France Republic (FRANCE.com) 26.06.2018

Figüratif Unsurların Karıştırma İhtimaline Etkisi  72

67.  GC T–35/08 – Codorniu Napa v OHIM, Bodegas Ontañon(ARTESA NAPA VALLEY) 23.11.2010

Sözsel Unsurun Önemli Olması Ve Figüratif Unsurlar  72

68.  CFI T–34/04 – Plus v OHIM, Bälz and Hiller (TURKISH POWER) 22.06.2005

Markalar Arasındaki Benzerlik  73

69.  GC T–131/09 – Farmeco v OHIM, Allergan (BOTUMAX) 23.10. 2010

Kelime Markası İle Figüratif Marka Arasındaki Benzerlik  74

70.  GC T–88/05 – Quelle v OHIM, Nars Cosmetics(NARS) 08.02.2007

Görsel Unsurların Farklılık Yaratması  74

71.  CFI T–43/05 – Camper v OHIM, JC (BROTHERS by CAMPER) 30.11.2006

Önceki Markanın Sonraki Markada Tanınmış Markayla Birlikte Yer Alması  75

72.  GC T–189/11 – Peter Yardanov v OHIM, Distribuidora (DISCO DESIGNER) 24.01.2013

Markalar Arasındaki Benzerlik  76

73.  GC T–174/10 – ara v OHIM, Allrounder (A) 22.09.2011

Tek Harf Markalarında Karıştırılma İhtimali  77

74.  CFI T–162/08 – Frag Comercio v OHIM, Tinkerbell Modas (GREEN by missako) 11.11.2009

Kelimelerden Oluşan Markaları Müşterinin Kısaltma Eğilimi  77

75.  GC T–519/10 – Seikoh Giken v OHIM, Seiko Holdings (SG SEIKOH GIKEN) 13.06.2012

Önceki Markanın Sonraki Markada Aynen Yer Alması  78

76.  CFI T–22/04 – Reenmark v OHIM Bluenet (Westlife) 04.05.2005

Önceki Markanın Sonraki Markada Aynen Yer Alması  79

77.  GC T–394/10 – Elena Grebenshikova v OHIM, Volvo Trademark (SOLVO) 05.12.2013

Markaların Benzerliği  79

78.  CFI T–104/01 – Claudia Oberhauser v OHIM, Petit Liberto (Fifties) 23.09.2002

Markaların Fonetik Benzerliğinde Figür Unsurlarının Devre Dışı Kalması  80

79.  GC T–376/09 – Glenton España v OHIM, Polo/Lauren (POLO SANTA MARIA) 18.05.2011

Bağımsız Ayırt Edici Unsurların Benzerliği  81

80.  GC T–11/09 – Rahmi Özdemir v OHIM, Aktieselskabet (James Jones) 23.02.2010

Farklı Unsurlardan Ziyade Ortak Unsurların Önemi  82

81.  CFI T–57/03 – SPAG v OHIM, Dann and Backer (HOOLIGAN) 01.02.2005

Yabancı Menşeli Sözcüklerin Önemi  82

82.  GC T–129/16 – Claranet Europe v EUIPO, Claro (claranet) 14.11.2017

Yabancı Dildeki Kelimeler  82

83.  CFI T–352/02 – Creative Technology v OHIM, Jose Vila Ortiz (PC WORKS) 25.05.2005

Figüratif Unsurların Sözsel Unsura Etkisi  83

84.  CFI T–3/04 – Simonds Farsons Cisk v OHIM, Spa Monopole (KINJI by SPA) 24.11.2005

Markalardaki Figüratif Unsurların Önemi  84

85.  GC T – 537/11 – Hultarfors Group v OHIM Societa Italiana Calzature (Snickers) 19.04.2013

Sonraki Markanın Tanınmışlığının Önemli Olmaması  84

86.  CFI T–340/06 – Stradivarius España v OHIM, Cristina Ricci (Stradivari 1715) 02.07.2008

Okunaksız İşaretler  85

87.  GC T–35/09 – Procaps v OHIM, Biofarma (PROCAPS) 02.06.2010

Kelime Unsurlarında Uzunluk, Dizim, Hecelerin Önemi  86

88.  GC T–421/10 – Cooperativa Vitivinícola Arousana v OHIM, Sotelo Ares (ROSALIA DE CASTRO) 05.10.2011

İsim ve Soy İsimlerin Ayırt Ediciliği  86

89.  GC T–393/09 – NEC Display Solutions Europe v OHIM, Nokia (NaViKey) 13.10.2011

Önceki Markanın Ayırt Ediciliği  87

90.  GC T–271/16 – Yusuf Pembe v EUIPO, Marshall Amplification (THOMAS MARSHALL GARMENTS OF LEGENDS) 08.11.2017

Ayırt Edicilik, Piyasadaki Kullanım  87

91.  CFI T–316/07 – Commergy v OHIM, easyGroup IP Licensing (easyHotel) 22.01.2009

Karıştırılma İhtilaminde(SMK m. 6/1), Mal ve Hizmet Benzerliği Şartı  88

92.  CFI T–85/02 – Diaz v OHIM, Granjas Castelló (CASTILLO) 04.11.2003

Mal ve Hizmet Benzerliğinde Müşteri Algısı  88

93.  CFI T–425/03 – AMS v OHIM, American Medical Systems (AMS Advanced Medical Services) 18.10.2007

Mal ve Hizmet Benzerliği  90

94.  CFI T–133/05 – Gerard Meric v OHIM, Arbora&Ausonia (PAM–PIM'S BABY–PROP) 07.09.2006

Markaların Kapsamındaki Emtianın Genel Ve Özel İfadelerle Belirtilmesi  90

95.  CFI T–443/05 – El Corte Ingles Sa v OHIM– Bolaños Sabri (PiraÑAM diseño original Juan Bolaños) 11.07.2007

Malın Veya Hizmetin Birinin Kullanımının Diğeri İçin Önemli Olması  92

96.  CFI T–8/03 – El Corte Inglés v OHIM, Pucci (EMILIO PUCCI) 13.11.2004

Derilerle Giysilerin Benzerliği  93

97.  CFI T–203/02 – Sunrider v OHIM, Espadafor Caba (VITAFRUIT) 08.06.2004

Mal ve Hizmetler Arasındaki Benzerlik, İlgili Faktörler  94

98.  CFI T–116/06 – Oakley v OHIM, Venticinque (O STORE) 24.09.2008

Perakendecilik Hizmeti İle Perakendeciliğe Konu Malın Benzerliği  95

99.  CFI T–336/03 – Editions Albert Rene v OHIM, Orange (MOBILIX) 27.09.2005

Mal ve Hizmetin Karşılaştırılması  96

100.  GC T–487/08 – Kureha v OHIM, Sanofi–Aventis (KREMEZIN) 16.06.2010

Fiili Kullanım Değil Tescil Kapsamındaki Emtianın Önemli Olması  97

101.  GC T–305/10 – Hartmann–Lamboy v OHIM, Diptyque (DYNIQUE) 07.02.2012

Tarafların Sektörleri, Marka Tescilinin Kapsamının Esas Olması  97

102.  CFI T–95/07 – Aventis Pharma v OHIM, Nycomed (PRAZOL) 21.10.2008

Yüksek Dikkat Seviyesindeki Müşteri, Karıştırılma İhtimali  98

103.  GC T–66/11 – Present–Service Ullrich v OHIM, Punt Nou (babilu) 31.01.2013

Müşterinin Dikkat ve Özeni  99

104.  CFI T–112/06 – Inter Ikea v OHIM, Walter Waibel (idea) 16.01.2008

Düzenli Olarak Alınmayan Mallar, Müşterinin Dikkati  100

105.  GC T–486/07 – Ford Motor v OHIM, Alkar Automotive (CA) 22.03.2011

Yüksek Dikkatin Karıştırılma İhtimalini Düşürmesi  101

106.  GC T–146/08 – Deutsche Rockwool Mineralwoll v OHIM, Redrock Construction (REDROCK) 13.10.2009

Müşterinin Yüksek Dikkati  101

107.  GC T–408/09 – Ancotel GmbH v OHIM, Acotel SpA (ancotel) 24.05.2011

Profesyonellerin Esas Alınması  102

108.  GC T–213/09 – Yorma’s AG v OHIM, Norma Lebensmittel GmbH (YORMA'S) 15.02.2011

Hem Profesyonellere Hem De Normal Halka Hitap Eden Markalar  103

109.  GC T–451/11 – Gigabyte Technology v OHIM, Haskins (Gigabyte) 15.01.2013

Karıştırılma İhtimali, Hitap Edilen Kitle  104

110.  GC T–366/11 – Bial Portela v OHIM, Isdin SA (ZEBEXIR) 09.10.2012

Müşterinin Dikkat Düzeyinin Belirlenmesi  104

111.  CFI T–328/05 – Apple Computer v OHIM, TKS–Teknosoft (QUARTZ) 01.06.2008

Müşterinin Dikkat Seviyesinin Yüksekliğinin Karıştırılma İhtimaline Etkisi  105

112.  GC T–324/13 – Endoceutics v OHIM, Merck (FEMIVIA) 16.06.2014

Yüksek Dikkat Seviyesi, Karıştırma İhtimali  105

113.  GC T–194/09 – Lan Airlines v OHIM, Air Nostrum (LINEAS AEREAS DEL MEDITERRANEO LAM) 08.02.2011

Markanın Kullanım Yoluyla Ayırt Ediciliğinin Etkisi  106

114.  CFI T–400/06 – Zero Industry v OHIM, zero Germany (zerorh+) 16.09.2009

Düşük Ayırt Edicilikte Sicilin Değil Kullanımın Esas Alınması  107

115.  CFI T–147/03 – Devinlec v OHIM,TIME ART (QUANTUM) 12.01.2006

Pazarlama Biçimlerinin Değil Sunum Biçimlerinin Dikkate Alınacağı  108

116.  CJEU C–398/07 P – Waterford Wedgewood v OHIM, Assembled Investments, (WATERFORD) 07.05.2009

Markanın Ayırt Ediciliğinin Yüksekliği, Hiç Benzer Olmayan Mallar  109

117.  GC T–268/18 – Luciano Sandrone v EUIPO, J. García Carrión (Luciano Sandrone) 27.06.2019

Markanın Kullanımı, İsimlerin Ayırt Ediciliği  110

118.  GC T–244/10 – Tsakiris–Mallas v OHIM, Seven (7 Seven Fashion Shoes) 08.05.2012

Karıştırılma İhtimali, Mal ve Hizmetlerin Ayniyeti, Ayırt Edicilik  111

119.  CJEU C–39/97 – Canon Kabushiki Kaisha v Metro Goldwyn Mayer (CANNON) 29.09.1998

Karıştırılma İhtimali, Markaların Benzerliği Ve Emtia Benzerliğinin Etkisi  112

120.  CFI T–186/02 – BERTOLLO v OHIM, Diesel (DIESELIT) 30.06.2004

Karıştırılma İhtimalinde Dikkate Alınacak Faktörler  113

121.  CJEU C–251/95 – Sabel v Puma, Rudolf Dassler Sport 11.11.1997

Karıştırılma İhtimali, Markaların Ayırt Ediciliklerinin Etkisi  113

122.  CJEU C–234/06 P – II Ponte Finanziara v OHIM, F.M.G. Textiles (BAINBRIDGE) 13.09.2007

Karıştırılma İhtimali, Seri Markalar, Fiili Kullanım  114

123.  GC T–25/16 DEP – Haw Par v EUIPO, Cosmowell 26.09.2017

Seri Marka  115

124.  CJEU C–552/09 – Ferrero v OHIM, Tirol Milch (Timi Kinderjoghurt) 24.03.2011

Seri Markaların Varlığı, Dolaylı Karışıklık  116

125.  GC T–518/13 – Future Enterprises v EUIPO, McDonald's (MACCOFFEE) 05.06.2016

Seri Markalar  117

126.  GC T–31/03 – Grupo Sada v OHIM, Sadia (GRUPO SADA) 11.05.2005

Bir Arada Var Olma(Coexistence), Karıştırılma .İhtimali Olmadan Kullanım  118

127.  GC T–204/10 – Lancôme v OHIM, Focus Magazin Verlag (COLOR FOCUS) 05.10.2012

Bir Arada Var Olma, Karışıklık Olmadan Kullanım  119

128.  GC T–96/14 – Vimeo v OHIM, PT Comunicações (VIMEO) 23.10.2015

Bir Arada Var Olma, Karıştırılmadan Kullanılmış Olma  120

129.  CJEU C–412/05 P – ALCON v OHIM, BIOFARMA (TRAVATAN) 06.04.2007

İlaçların Hitap Ettiği Kitlenin Tespiti  120

130.  CFI T–256/04 – Mundipharma v OHIM, Altana Pharma (RESPICUR) 13.02.2007

İlaçların Hitap Ettiği Kitle; Sağlık Profesyonelleri ve Hastalar  121

131.  CFI T–483/04 – Armour v OHIM, Teva (GALZIN) 17.10.2006

İlaçların Hitap Ettiği Kitle, İlacın Tedavi Edeceği Hastalık  122

132.  GC T–222/09 Ineos v OHIM, Teva (ALPHAREN) 09.02.2011

İlaçların Hitap Ettiği Kitle  123

133.  CFI T–493/07, T–26/08, T–27/08 – GlaxoSmithkline v OHIM, Serono Genetics Institute (FAMOXIN) 23.09.2009

İlaç Markaları, Tedavi Edilecek Hastalığın Önemi  124

134.  CFI T–202/04 – Madaus v OHIM, Optima Healthcare (ECHINAID) 05.04.2006

İlaçların Karıştırılma İhtimali, Objektif Ölçütlerin Dikkate Alınması  125

135.  CFI T–67/04 – Spa Monopole v OHIM, Spa–Finders (SPA–FINDERS) 25.05.2005

Tanınmış Marka, Farklı Emtia  126

136.  CJEU C–252/07– Intel Corporation v CPM United Kingdom (INTELMARK) 27.11.2008

Tanınmış Marka, İrtibat Kavramı  127

137.  CJEU C–487/07– L’Oreal v Bellure 18.06.2009

Haksız Yarar Sağlama, Sonraki Markanın Elde Ettiği Fayda  129

138.  CJEU C–425/98 – Marca Mode v Adidas 22.06.2000

İlişkilendirme İhtimali, Tanınmış Marka  130

139.  GC T–568/15 – Morgese and Others v EUIPO, All Star (2 STAR) 15.02.2017

Markalardaki Ayırt Ediciliği Düşük Unsurlar, Bütünsel Değerlendirme  131

140.  GC T–331/08 – REWE–Zentral v OHIM, Grupo Corporativo Teype (Solfrutta) 27.01.2010

Kelime Markaları, Ayırt Ediciliği Zayıf İbareler  131

141.  ECJ C–104/18 P – Koton Mağazacilik Tekstil Sanayi ve Ticaret v EUIPO 12.10.2019

Kötü Niyet, İlgili Tüm Faktörlerin Dikkate Alınması  132

142.  GC T–105/16 – Philip Morris Brands v EUIPO, Explosal (Superior Quality Cigarettes FILTER CIGARETTES Raquel) 01.02.2018

Tanınmış Marka, İrtibat Kurma, Tanınmışlığın İspatı  133

143.  GC T–629/16 – Shoe Branding Europe v EUIPO, Adidas 01.03.2018

Haksız Yarar Sağlama, Mal Benzerliğinin Yüksekliği  134

144.  GC T– 63/07 – Mäurer + Wirtz v OHIM, Exportaciones Aceiteras Fedeoliva (tosca de FEDEOLIVA) 17.03.2010

Ayırt Edici Karakterin Zedelenmesi Ve Haksız Yarar Sağlamanın Gösterilmesi  135

145.  CFI T–420/03 – El Corte Inglés v OHIM, Abril Sánchez and Ricote Saugar (BoomerangTV) 17.06.2008

Tanınmış Markanın Ölçütleri  136

146.  GC T–548/17 – VF International v EUIPO, Virmani (ANOKHI) 16.10.2018

Wikkipedia’nın Delil Gücü, Tanınmışlığın İspatı  138

147.  GC T–291/09 – Carrols v OHIM, Gambettola (Pollo Tropical CHICKEN ON THE GRILL) 01.02.2012

Tanınmışlığın Tespiti, Potansiyel Müşteri Kitlesi  139

148.  GC T–417/09 – Poslovini Sistem Mercador v OHIM, Mercator Multihull (MERCATOR STUDIOS) 29.03.2012

Tanınmışlık ve Haksız Yarar Sağlama  140

149.  GC T–369/10 – You–Q v OHIM, Apple Corps (BEATLE) 29.03.2012

Önceki Markanın Tanınmışlığı ve Haksız Yarar Sağlama  140

150.  GC T–38/13 – Pedro Group v OHIM, Cortefiel (PEDRO) 08.05.2014

İsim, Ayırt Edicilik  141

151.  GC T–570/10 – Environmental Manufacturing v OHIM, Wolf 22.05.2012

Tanınmışlık, Haksız Yarar Sağlama  142

152.  GC T–345/08, T–357/08 – Helena Rubinstein & L’Oreal v OHIM, Allergan (BOTOLIST, BOTOCYL) 16.11.2010

Tanınmışlık, Ciddi Zarar Tehlikesi, İlgili Sektördeki Pratikler  143

153.  GC T–586/10 – Aktieselskabet af 21. november 2001 v OHIM, Parfums Givenchy (only givenchy) 08.11.2011

Tanınmışlık, İrtibat Kurulacak Kadar Benzerlik  144

154.  CJEU C–529/07 – Chocoladenfabriken Lindt &Sprüngli v Franz Hauzwith 11.06.2009

Kötü Niyetli Marka Başvurusunun Tespiti  145

155.  GC T–395/14 – Best–Lock (Europe) v OHIM, Lego Juris 16.07.2015

Kötü Niyetin İspatı  147

156.  GC T–136/11 – Pelicantravel.com v OHIM, Pelikan Vertriebsgesellschaft (Pelikan) 13.11.2012

Kötü Niyet, Kullanılmayan Markanın Başvurulması  148

157.  CFI T–318/06,T–321/06 – Moreira da Fonseca v OHIM, General Óptica (GENERAL OPTICA) 24.03.2009

Önceye Dayalı Kullanım İddiası, Yoğun Kullanım  148

158.  GC T–132/09 – Epcos v OHIM, Epco Sistemas (EPCOS) 15.11.2010

Ticaret Unvanının Fonksiyonu, Markasal Kullanım  149

159.  GC T–183/08 – Schuhpark Fascies v OHIM, Leder & Schuh (jello SCHUHPARK) 13.05.2009

Ticaret Unvanı, Markasal Kullanım  150

160.  GC T–262/09 – Safariland v OHIM, DEF–TEC Defense Technology (FIRST DEFENSE AEROSOL PEPPER PROJECTOR)13.04.2011

Ticari Vekil Veya Temsilci Tarafından Yapılan İzinsiz Başvuru  151

161.  CJEU C–40/01 – Ansul v Ajax Brandbeveiliging 11.03.2003

Markanın Piyasa Yaratacak Şekilde Kullanımı  152

162.  CFI T–418/03 La Mer Technology v OHIM, Laboratoires Goëmar (LA MER) 27.09.2007

Kullanımın Nesnel Delillerle Gösterilmesi Gereği  154

163. GC T–308/06 – Buffalo Milke Automotive Polishing Products v OHIM, Werner & Mertz (BUFFALO MILKE Automotive Polishing Products) 16.11.2011  155

164.  GC T–126/03 – Reckitt Benckiser (España) v OHIM – Aladin (ALADIN) 14.07.2005

Markanın Kullanımının Kanıtlanması, Malların Sınıflandırması, Alt Sınıflar  156

165.  CFI T–29/04 Castellblanch v OHIM, Champagne Roederer (CRISTAL CASTELLBLANCH) 08.12.2005

Markanın Ayırt Edici Karakterini Zedelemeden Kullanımı  157

166.  GC T–514/10 – Fruit of the Loom v OHIM, Blueshore Management (FRUIT) 21.06.2012

Markanın Ayırt Edici Karakterini Değiştirmeden Kullanım  158

167.  GC T–324/09 – J & F Participações v OHIM, Plusfood Wrexham (Friboi) 17.02.2011

Markayı Taşıyan Malın Toptan Üretimi, Distribütörler Tarafından Kullanımı  159

168. GC T–398/18 – Pielczyk v EUIPO, Thalgo TCH (DERMÆPIL SUGAR EPIL SYSTEM) 13.06.2019 Kullanım Kanıtı  160

169.  GC T–434/09 – Centrotherm Systemtechnik v OHIM, centrotherm Clean Solutions (CENTROTHERM) 15.09.2011

Kullanım Kanıtı  160

170.  GC T–304/09 – Tilda Riceland Private v OHIM, Siam Grains (BASMALI) 18.01.2012

Haksız Rekabetin Şartları  161

171.  GC T–303/08 –Tresplain Investments v OHIM, Hoo Hing (Golden Elephant Brand) 09.12.2010

Haksız Rekabet, Zarar Riski  161

172.  CFI T–114/07, T–115/07 – Last Minute Network v OHIM, Last Minute Tour (LAST MINUTE TOUR) 11.06.2009

Haksız Rekabet, Müşteri Kitlesinin Tespiti  163

Kavramlar Dizini  165

 

Yorum Yap

Lütfen yorum yazmak için oturum açın ya da kayıt olun.
İlgili Yayınlar