"Hukuk Bilimine Katkı Olarak"

Hukuk Eğitimi ve Öğretimi Cilt: III

Yayınevi: Seçkin Yayınları
Yazar: Gökhan ANTALYA
ISBN: 9789750270628
Stok Durumu: Tükendi
135,00 TL 150,00 TL

Adet

 
   0 yorum  |  Yorum Yap
Kitap Künyesi
Yazar Gökhan ANTALYA
Baskı Tarihi 2021/08
Baskı Sayısı 1
Boyut 13,5x21 cm (Roman Boyu)
Cilt Karton kapak
Sayfa Sayısı 200

Modern hukuk eğitiminin (ve öğretiminin) süreçleri ve bu eğitime (öğretime) hakim temel ilke ve esasları, modern hukukçu yetiştirme amacına uygun olarak belirlenmesi gerekir. Hukukçu merkezli modern eğitim, bilgide ve beceride iyi, uygulamada başarılı, toplumsal bir hukuk eğitimidir. Hukukçu, tatbiki hukukçu adayı öğrenci de, bu amaca uygun olarak hukuk eğitimi almalı, hukuk öğretimini gerçekleştirmelidir.

Başarılı ve yetkin bir hukukçu, hukuki ve metodik bilgiyi almış ve bu bilgiyi yetenek ve becerisiyle uygulamaya taşıyan toplumsal sorumluluğu üstlenmiş kişidir.

Hukuk eğitimi yedi temel ilke ve esasları dahilinde yapılmalıdır: Hukukun uygulanması, Yargılama (Farazi mahkeme modeli), Karşılaştırmalı hukuk ve çoklu hukuk sistemleri, Hukukun oluşumu: Kanunlaştırma (hukukun tasarımlanarak yaratılması), Dijitalleşme, Açıklama, danışmanlık verme, tartışma ve uzlaşma, Proje tasarlama, uygulama (Hukuk klinikleri modeli).

Hukuki bilgi ve metodoloji bilgisi eğitimi alan hukukçu iyi hukukçudur; hem bilgiye hem de bilgiyi uygulayabilme yeteneğine sahip olan hukukçular ise hem iyi, hem de başarılı hukukçudur.

Hukukçu, modern hukuk öğrenimi aşağıdaki ilke ve esaslara uygun olarak gerçekleşmelidir: Sürekli Düzenli Tekrarla Öğrenim, Farklı Eğitim Şekillerini Birleştirerek Öğrenim, Çalışma Tekniğiyle Öğrenim, Aktif Öğrenim, Düşünerek Uygulamalı Öğrenim, Zaman Planlamasıyla Öğrenim, Örneklerle Öğrenim, Tartışmalı Öğrenim, Sisteme Uygun Öğrenim, Metoda Uygun Öğrenim, Müfredata Uygun Öğrenim, Uygun Materyalle Öğrenim, Derse Katılımla Öğrenim, Ders Materyali ile Öğrenim, Sınavla Öğrenim, Yaşam Boyu Öğrenim, Elektronik Ortamda Öğrenim, Bilgi Ağında Öğrenim.

Hukukçu, hukuku yani dogmatik -pozitif- hukuk ve metod bilgisini, temel hukuk disiplinleri (hukuk teorisi, hukuk felsefesi, hukuki sosyolojisi, hukuk tarihi vb.) yardımıyla hukuk metodolojisi aracılığıyla uygular. Bunun için öncelikle hukuk dogmatik (pozitif) hukuk bilgisini ve metodolojisi bilgisini kendisine mal etmesi gerekir.

Hukukçu, elbette hukuk öğrencisi, eğitimi ve öğretimi süreçlerini ve stratejilerini yukarıdaki ilke ve esaslara göre modellemesi gerekir.

Hukuku ve olayı anlamak için kullandığı metinlerin (belgelerin) doğruluğunu ve güvenirliğini de denetlemesi gerekir.

Hukukçu, kendisine mal ettiği dogmatik (pozitif) hukuk ve metodolojisi bilgisini kullanarak, hukuki uyuşmazlığı çözümünde uyulacak on iki temel metodolojik ilke yardımıyla hukuki uyuşmazlığı çözmelidir. Hukukçu adayı olan Hukuk Fakültesi öğrencisi de pratik çalışma (sınav) olayı hukuki olarak çözebilmesi için bu on iki metodolojik ilkeye uygun hareket etmelidir.

Geleceğin modern hukukçusuna – Hukukçu adayı olan Hukuk Fakültesi öğrencisine- rehber olmak üzere hukuk eğitimi ve öğretimi kitabı Sayın Antalya tarafından hazırlanmıştır.
Bu kitap modern hukukçu adayı Hukuk Fakültesi öğrencilerine ithaf olunur.

Bu kitap modern hukukçu adayı Hukuk Fakültesi öğrencilerine ithaf olunur.

Konu Başlıkları
Modern Hukuk Eğitimi (Hukukçu Merkezli Eğitim: Bilgide ve Beceride İyi, Uygulamada Başarılı Toplumsal Hukuk Eğitimi), Bu Eğitimin Süreçleri ve Temel İlke ve Esasları
Modern Hukuk Öğrenimin Temel İlke ve Esasları
Hukukçunun Hukuku Temel Bilgilerle Kendisine Mal Etmesi, Hukuku Öğrenme Süreci ve Hukuk Metninin Eleştirisel Denetlenmesi
Pratik Çalışma –ya da Sınav– Olayının Hukuki Çözümüne İlişkin On İki Metodolojik Temel İlke
İçindekiler
Önsöz  V
Kısaltmalar  XXI
Birinci Bölüm
MODERN HUKUK EĞİTİMİ (HUKUKÇU MERKEZLİ EĞİTİM: BİLGİDE VE BECERİDE İYİ, UYGULAMADA BAŞARILI TOPLUMSAL HUKUK EĞİTİMİ),
BU EĞİTİMİN SÜREÇLERİ VE TEMEL İLKE VE ESASLARI
§ 1. MODERN HUKUK EĞİTİMİ  1
I. MODERN HUKUK EĞİTİMİNİN AMACI  1
II. MODERN HUKUK EĞİTİMİNİN FONKSİYONLARI (İŞLEVİ)  4
III. MODERN HUKUK EĞİTİMİNİN İÇERİĞİ  6
§ 2. HUKUKÇU MERKEZLİ HUKUK EĞİTİM MODELİ  7
I. GENEL OLARAK  7
II. HUKUKÇU KAVRAMI  8
III. HUKUKÇU MODELLİ EĞİTİM  10
§ 3. MODERN HUKUK EĞİTİMİ  11
I. GENEL OLARAK  11
II. HUKUK EĞİTİMİNİN FARKLI MERKEZLERİ  12
A. Temel Hukuk Bilgisi ve Metodu Merkezli Eğitim  14
B. Hukuk Uygulaması Merkezli Eğitim  16
C. Meslek Hukuku Bilgisi ve Metodu Merkezli Eğitim  19
1. Genel Olarak  19
2. Temel Hukuk Eğitimi İle Mesleki Hukuk Eğitimi Arasındaki İlişki  21
D. Sosyal Beceri Merkezli Eğitim  22
E. Toplum Merkezli Eğitim  24
1. Genel Olarak  24
2. Toplumsal Yaşama Uygun Eğitim  25
3. Toplum Kültürüne Uygun Eğitim  25
4. İnsani ve Evrensel Değerlere, Toplum Kültürüne, Toplumsal Ahlaka ve Hukuk Meslek Etiğine Uygun Eğitim  26
III. HUKUK EĞİTİMİ MERKEZLERİNİN BÜTÜNLÜĞÜ  28
A. Hukuk Mesleği ve Yargı Uygulaması Eğitimine Odaklı Nitelikli ve Nicelikli Hukuk Eğitimi  28
B. Sadece Bilgi Vermeye Dayalı Değil, Uygulamaya da Uygun Eğitim  31
IV. MODERN HUKUK EĞİTİMİ: BİLGİDE VE BECERİDE İYİ, UYGULAMADA BAŞARILI TOPLUMSAL HUKUK EĞİTİMİ  32
§ 4. MODERN HUKUK EĞİTİMİNİN HUKUKUN FARKLI BOYUTLARINA UYUMU  36
I. HUKUKUN UYGULANMASI  36
II. YARGILAMA (FARAZİ MAHKEME MODELİ)  38
III. KARŞILAŞTIRMALI HUKUK VE ÇOKLU HUKUK SİSTEMLERİ  39
IV. HUKUKUN OLUŞUMU: KANUNLAŞTIRMA (HUKUKUN TASARIMLANARAK YARATILMASI)  40
A. Genel Olarak  40
B. Hukuk Normunu Oluşturma/Yaratma (Tasarımlayarak Hukuk Normu Koyma)  42
1. Genel Olarak  42
2. Kanunlaştırmanın (Hukuku Tasarımlama/Oluşturma/Yaratma) Zorluğu  43
3. Hukuk Normlarını Oluşturma Usul ve Esasları  44
4. Farklı Düşünce Perspektiflerinden Yararlanma  44
a. Hukuki–Dogmatik (Normatif) Düşünce  45
b. Karmaşık Düşünme  45
c. Sistemli ve Yargılama Süreci Odaklı Düşünme  45
d. Ekonomik Düşünce  46
e. Olasılıklarla Düşünme  46
f. Yaratıcılık ve Yaratıcı Düşünce  46
5. Sözleşme Taslağı Hazırlama  47
V. DİJİTALLEŞME  48
VI. AÇIKLAMA, DANIŞMA, KATILMA, TARTIŞMA (DİALOG) VE UZLAŞMA  49
VII. PROJE TASARLAMA VE UYGULAMA (HUKUK KLİNİKLERİ)  50
A. Uygulama Projeleri  50
B. Hukuk Kliniği Modeli  51
§ 5. DEĞERLENDİRME  53
İkinci Bölüm
MODERN HUKUK ÖĞRENİMİN
TEMEL İLKE VE ESASLARI
§ 6. MODERN HUKUK ÖĞRENİMİN TEMEL İLKE VE ESASLARI  55
I. SÜREKLİ DÜZENLİ TEKRARLA ÖĞRENİM  56
II. FARKLI ÖĞRENİM ŞEKİLLERİNİ BİRLEŞTİREREK EĞİTİM  57
III. ÇALIŞMA TEKNİĞİYLE ÖĞRENİM  57
IV. AKTİF ÖĞRENİM  58
V. DÜŞÜNEREK UYGULAMALI ÖĞRENİM  59
VI. ZAMAN PLANLAMASIYLA ÖĞRENİM  60
VII. ÖRNEKLERLE ÖĞRENİM  60
VIII. TARTIŞMALI ÖĞRENİM  63
IX. SİSTEME UYGUN ÖĞRENİM  64
X. METODA UYGUN ÖĞRENİM  65
XI. MÜFREDATA UYGUN ÖĞRENİM  65
XII. UYGUN MATERYALLE ÖĞRENİM  65
XIII. DERSE KATILIMLA ÖĞRENİM  66
XIV. DERS MATERYALİ İLE ÖĞRENİM  67
XV. SINAVLA ÖĞRENİM  68
A. Sınav Öğrenciyi Öğrenime Teşvik Etmeli  68
B. Sınavda Korku ve Stresi Yenme  69
C. Eğitimde/Öğretimde Motivasyon ve Eğitimde/Öğretimde Konsantrasyon  70
XVI. YAŞAM BOYU ÖĞRENİM  70
XVII. ELEKTRONİK ORTAMDA ÖĞRENİM (DİJİTAL ÖĞRETİM)  71
XVIII. BİLGİ AĞINDA ÖĞRENİM  71
Üçüncü Bölüm
HUKUKÇUNUN HUKUKU TEMEL BİLGİLERLE KENDİSİNE MAL ETMESİ, HUKUKU ÖĞRENME SÜRECİ VE HUKUK METNİNİN ELEŞTİRİSEL DENETLENMESİ
§ 7. HUKUKÇUNUN TEMEL BİLGİLERLE – HUKUK TEORİSİ, HUKUK FELSEFESİ VE HUKUK SOSYOLOJİSİ YARDIMIYLA VE HUKUK METODOLOJİSİ ARACILIĞIYLA – HUKUKU KENDİSİNE MAL ETMESİ  75
I. HUKUK DOKTRİNİ VE YARGI UYGULAMASINDAKİ BİLGİDEN YARARLANMA  75
A. Genel Olarak  75
B. Hukuk Bilgisinin Yönetimi  76
II. HUKUK BİLGİSİNİ EDİNME VE YENİDEN ÜRETME METOD VE TEKNİĞİ  77
III. HUKUK BİLGİSİNİN UYGULANMASININ METOD VE TEKNİĞİ  78
IV. HUKUK BİLGİSİNİN SİSTEMLEŞTİRİLMESİ  78
V. HUKUK BİLGİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI  80
VI. ÖRNEKLERDEN YARARLANMA  81
VII. HUKUKİ SONUÇ ÇIKARMA: YARGI KARARINA VARMA  82
§ 8. HUKUKİ FAALİYET METODU OLARAK HUKUKUN KAYNAĞININ: METNİN (BELGENİN) ELEŞTİRİSEL DEĞERLENDİRİLMESİ (HUKUK METNİNİN ELEŞTİRİSEL DENETLENMESİ)  83
I. GENEL OLARAK  83
II. HUKUK METNİNİN DOĞRULUĞU VE GERÇEKLİĞİNİN ELEŞTİRİSEL DENETLENMESİ  84
A. Genel Olarak  84
B. Hukuk Metni Denetiminde Hareket Noktaları  87
III. HUKUK METNİNİ ELEŞTİRİSEL DENETLEME LİSTESİ  89
A. Genel Olarak  89
B. Hukuk Metninin Eleştirisel Denetlenmesi Soruları  89
1. Genel Olarak  89
2. Metnin Denetlenmesine İlişkin Sorular  90
a. Metin Hakkında Bilgi  90
aa. Metnin Amacı  90
bb. Metnin Nitelik ve Özelliği  91
cc. Metnin Güncelliği ve Etkinliği  91
dd. Metnin Muhatabı  93
ee. Metindeki Özen ve Ciddiyet  93
ff. Metnin Kaynakları  94
gg. Metnin Araştırmayla Alakası  95
b. Metin Yazarı  96
aa. Yazar  97
bb. Yazarın Kimliği  97
cc. Yazarın Özgeçmişi  98
dd. Yazarın Uzmanlığı  99
ee. Yazarın Diğer Yayınları  100
ff. Yazarın İlgi Alanı ile Metnin İlişkisi  100
c. Metnin Yayımlandığı Ortam: Yayınlayan ve Yayının Formatı  101
aa. Bilimsel ya da Uzman Ortamda Yayımlanan Metin  103
bb. Yayın Ortamının Bilim Dalı ya da Sektör Alanı  104
C. Internetteki Metnin Eleştirisel Denetlenmesine İlişkin Sorular  104
IV. METNİN İNCELEMESİ VE DENETİMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SONUCU  106
§ 9. HUKUKÇUNUN HUKUKU ÖĞRENME SÜRECİ  113
I. HUKUKU ÖĞRENME SÜRECİ  113
II. ÖĞRENCİNİN ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN MODELLEMESİ  115
A. Öğrenme (Eğitilme) Gerekliliğini Anlaması  115
B. Öğrenme Motivasyonu Düzenlenmesi  115
C. Öğrenme Faaliyetinin Yürütülmesi: Öğrenme Stratejileri  116
1. Bilişsel Öğrenme Stratejileri: Öğrenme Sürecinin Tasarlanması  116
2. Üstbilişsel Öğrenme Stratejileri: Öğrenme Sürecinin Planlanması  117
3. Kaynak Temelli Öğrenme Stratejileri: Öğrenme Sürecinde Kişisel ve Maddi Araçlar  117
Dördüncü Bölüm
PRATİK ÇALIŞMA –YA DA SINAV– OLAYININ HUKUKİ ÇÖZÜMÜNE İLİŞKİN ONİKİ METODOLOJİK
TEMEL İLKE
§ 10. HUKUK ÖĞRENCİSİNİN PRATİK ÇALIŞMA –YA DA SINAV– OLAYININ HUKUKİ ÇÖZÜM METODU, METODUN AŞAMALARI VE METODA HAKİM ONİKİ METODOLOJİK TEMEL İLKE  119
I. GİRİŞ  119
II. METODUN AŞAMALARI VE METODA HAKİM ONİKİ METODOLOJİK TEMEL İLKE  120
A. Maddi Olayın Anlaşılması: Olayın Okunması  120
1. İLKE 1: Öğrencinin Maddi Olayın Olgularının Saptanmasında Yaklaşımını ve Tavrını Belirlemesi  120
a. Öğrencinin Girdiği Bilim Dalına Uygun Olarak Maddi Olayı ve Hukuku Değerlendirmesi  120
b. Öğrencinin Maddi Olayı Objektif ve Tarafsız Olarak Değerlendirmesi ve Hukuku Uygulaması  121
2. İLKE 2: Maddi Olguların (Durumun) Belirlenmesi ve Maddi Olguları Anlama  121
a. Maddi Olayın Çözüm Metodu  121
b. Maddi Olay Olgularının Hukuk Kuralının Hukuki Olgularından Ayrılması  122
aa. Genel Olarak  122
bb. Maddi Sorunlar ile Hukuki Sorunların Birbirinden Bağımsızlığı  123
cc. Maddi Olayın Olgularının Tespiti ve Anlaşılması  124
dd. Çekişmeli Olayların Çekişmesiz Olaylardan Ayrılması  126
ee. Maddi Olayın Olgularının Farklı Boyutlarıyla Anlaşılması  127
ff. Maddi Olay Metinlerin İncelenmesi ve Denetlenmesi (Güvenilirliğinin Denetlenmesi)  127
gg. Maddi Olaydaki Hukuki Durumun Belirlenmesi  129
aaa. Genel Olarak  129
bbb. Hukukun Konusu Olabilecek Olayın –Maddi– Olguların Belirlenmesi  131
aaaa. Kişilerin Tespiti  131
bbbb. Olayların Zamansal Gelişiminin Belirlenmesi  132
cccc. Olay Sorularına İlişkin Olay Olgularının Belirlenmesi  133
dddd. Olay Sorularının Dikkate Alınması  134
hh. Pratik Çalışma (Sınav) Olayının –Hukuki Olayın Olgularının– Anlaşılması (Okunması)  134
aaa. Genel Olarak  134
bbb. Olayın Doğru Okunmasının İlke ve Esasları  137
aaaa. Olayı Dikkatli Dinleme ve Okuma  137
bbbb. Olayı Tüm Yönleriyle Bir Bütün Olarak Anlama  138
(1). Olayı Bütün Olarak Anlama  138
(2). Olayın Baştan Aşağıya Birden Fazla Okuyarak Anlama  138
(3). Olayı Olan – ya da Muhtemel – Sorularla Anlama  139
(4). Olayı Şema, Taslaklarla ve Zamansal Çizelge ile Anlama  141
cccc. Maddi Olayların Doğruluğunu ve Gerçekliğini Anlama, Tespit Etme ve İnceleme  142
(1). Genel Olarak  142
(2). Değerlendirme Unsurları  143
B. Hukuku Uygulamak: Hukuku Okumak  143
1. İLKE 3: Hukuki Soruna İlişkin Çözümün Temel Amacı (Hedefinin) Belirlenmesi  143
2. İLKE 4: Hukuki Çözümler ve Gerekçelendirme İçin Hukuki Bilgi Kaynaklarından Belirlenmesi (Hukukun Kaynakları)  144
a. Asli Kaynak: Kanun Normu/ Kuralı/ Hükmü (Kanun Hukuku)  144
b. Birincil Yardımcı Kaynak: Örf ve Adet Normu/Kuralı (Örf ve Adet Hukuku)  144
c. İkincil Yardımcı Kaynak: Hakimin Yarattığı Norm/Kural (Hakimin Hukuku)  145
d. Hukukun Uygulanmasında Yardımcı Hukuk Kaynaklarından Yararlanma (TMK m. 1/II)  145
aa. Hukuk Doktrininden Yararlanma  145
bb. Yerleşmiş Yargı Kararlarından Yararlanma  145
3. İLKE 5: Uyuşmazlık Konusu Maddi Olayın Çözümü İçin Hukukun Uygulanması  145
a. Asli Hukuk Kaynağı Olan Kanun Normunun Uygulanması  145
aa. Kanun Normunun Uygulanma Şekilleri  145
aaa. Normların Kümülatif Uygulanması  146
bbb. Normların Alternatif Uygulanması  146
ccc. Normların Paralel Uygulanması (Normların yarışması)  146
bb. Kanun Normlarının Uygulanma Boyutları  146
aaa. Kişi Boyutunda Uygulama Alanı  146
bbb. Mekansal Boyutta Uygulama Alanı  146
aaaa. Uluslararası Boyutta Uygulama Alanı  146
bbbb. İkincil Milli Boyutta ve Federal Boyutta Uygulama Alanı  146
cccc. Milli Boyutta Uygulama Alanı  146
ccc. Yatay ve Dikey İlişki Boyutunda Uygulama Alanı  146
aaaa. Dikey (Alt–Üst) İlişkide Uygulama Alanı (Hukuk Kaynaklarının Hiyerarşisi)  146
bbbb. Yatay İlişkide Uygulama Alanı (Özellik İlişkisi)  146
ddd. Niteliklerine Göre Uygulama Alanı (Kanun Normlarının Kombine Edilmesi)  146
aaaa. Emredici Hukuk Kuralları  146
bbbb. Tanımlayıcı Hukuk Kuralları  147
cccc. Yorumlayıcı Hukuk Kuralları  147
dddd. Tamamlayıcı Hukuk Kuralları (Atıf)  147
eeee. Modifiye Edici Hukuk Kuralları  147
ffff. Destekleyici Hukuk Kuralları  147
eee. Zamansal Boyutta Uygulama Alanı  147
fff. Anlamsal Boyutta Uygulama Alanı: Kanunun Yorumlanması ve Gerekçelendirilmesi  147
4. İLKE 6: Kanunun Yorumlanması, Kanunun Geliştirilmesi (Kanunun Tamamlanması ve Kanunun Düzeltilmesi) ve Gerekçelendirilmesi (Anlamsal Boyutta Uygulama Alanı)  147
a. Kanunu Yorumlanması (Gerekçelendirilmesi)  147
aa. Kanunun Terimlerinin Yorumlanması  148
bb. Kanun Metninin Amaca Uygun Yorumlanması (TMK m.1/I)  148
aaa. Temel Yorum Elemanı: Sübjektif Amaçsal Yorum Elemanı  148
bbb. Yardımcı Birincil Yorum Elemanı: Sözel Yorum Elemanı  148
ccc. Diğer Yorum Elemanları  148
aaaa. Sistematik Yorum Elemanı  148
bbbb. Mantıki Yorum Elemanı  148
cccc. Tarihi Yorum Elemanı  148
cc. Yorum İlkelerinden Yararlanılması  148
aaa. Hukukun Genel İlkelerine Uygun Yorum İlkesi ; Kanun Prensipleri Merkezli Yorum İlkesi : Dürüstlük (Güven) İlkesine Uygun Yorum İlkesi (TMK m.2)  148
bbb. Temel Hak ve Özgürlere Uygun Yorum İlkesi  149
ccc. Yorumla Kamusal Yetki Yaratılmaması İlkesi  149
ddd. Kamusal Yetkilerin Dar Yorumlanması İlkesi  149
eee. Yorumla İstisna Getirilmemesi İlkesi  149
fff. İstisnaların Dar Yorumlanması İlkesi  149
ggg. Sistemsel Yorum İlkelerinin Uygulanması  149
aaaa. Kanunun Amacı (Özü) ile Kanun Metninin (Sözünün) Çatışmasında, Kanunun Amaca Uygun Yorumlanması İlkesi ((TMK m.1/I)  149
bbbb. Anayasaya Uygun Yorum İlkesi (Anayasa Merkezli Yorum İlkesi)  149
cccc. Avrupa Birliği Hukukuna Uygun Yorum İlkesi (Avrupa Birliği Hukuku Merkezli Yorum),  149
dddd. Hukuk Doktrine Uygun Yorum İlkesi,  149
eeee. Yerleşmiş Yargı Uygulamasına Uygun Yorum İlkesi  149
dd. Diğer Gerekçelendirme Metotlarından Yararlanılması  149
aaa. Topik (İlke) Metodu  149
bbb. Tipiklik Metodu  149
ee. Amaçsal Daraltma ve Amaçsal Genişletmeyle Yorumlama  150
b. Hukukun Geliştirilmesi (Hakimin Hukuku)  150
aa. Kanunun Tamamlanması  150
bb. Kanunun Düzeltilmesi  150
aaa. Amaçsal Düzeltme (Amaca Uygun Düzeltme),  150
bbb. İlkesel Düzeltme (Hukukun Genel İlkesine Uygun Düzeltme (Kanun Prensibi Merkezli Düzeltme)  150
ccc. Normların Çatışmasının Düzeltilmesi  150
cc. Hukukun Somutlaştırılması  150
aaa. Karşılaştırma (Olay/Dava) Yöntemi  150
bbb. Hareketli Sistem  151
5. İLKE 7: Mantıksal İşlemle (Dedüksiyonla) Maddi Olaya Kanun Normunun Hukuki Olgularının Uygulanması  151
6. İLKE 8: Hukuki Çözümün Aranması (Yargı Kararının Aranması)  151
7. İLKE 9: Hukuki Çözümün (Yargı Kararının) Belirlenmesi  153
8. İLKE 10: Yargı Kararı Stratejisinin Belirlenmesi ve Belirlenen Stratejinin Sonuçlarının Değerlendirilmesi  153
9. İLKE 11: Yargı Kararının Uygulanabilirliğinin Denetlenmesi (Hukuki Sonucu (Yaptırımı) Dahil)  153
a. Hukukilik (Yasallık) Kriteriyle Denetlenmesi  153
b. Hukukun Gerçekliğine Uygunluğun Denetlenmesi  153
aa. Mantıksal İşlemle (Endüksiyonla) Denetlenmesi  153
bb. Sonuç Merkezli Değerlendirme ve Denetleme  153
cc. Yerleşmiş Yargı Uygulamasına Uygunluğunun Denetlenmesi (Sınırlı Uyma Yükümlülüğü),  153
d. Hukuk idesine (Adalete) uygunluğun denetlenmesi,  154
aa. Dar Anlamda Hukukun İdesi: Adalete Uygunluğunun Denetlenmesi (Hakkaniyet Denetlenmesi)  154
bb. Hukuk Güvenliğine Uygunluğunun Denetlenmesi  154
cc. Eşitlik İlkesine Uygunluğunun Denetlenmesi  154
e. Duyarlılık Testiyle Denetlenmesi  154
f. Fonksiyonluluk (İşlevsellik) Kriterleriyle Denetlenmesi  154
g. Yargı Kararının Uygulanabilirliğinin, Benimsenebilirliğinin, Kabul Edilebilirliğinin Denetlenmesi.  154
10. İLKE 12: Yargı Kararının Yerine Getirilmesi (Yargı Kararını ve Bunun Gerekçesini Açıklamak ya da Yazmak)  154
a. Yargı Kararının Açıklığı  155
aa. Basit, Yalın ve Kolay Cümleler Kullanılmalı  155
bb. Düzgün Cümleler Kullanılmalı  156
cc. Kısa ve Öz Cümleler Kullanılmalı  157
dd. Münasebetsiz Cümleler Kullanılmamalı  157
ee. Dil Bilgisine Uygun Cümleler Kullanılmalı  158
b. Yargı Kararının Konuya Uygun Kısalığı  158
c. Yargı Kararının Bütünlüğü  159
aa. Belirli Bir Düşünsel Sırayla ve Sistematik Sıralamayla İfade  160
bb. İfadeler Arasında Mantıki Bir İlişki Kurulması  161
Kaynakça  163
Kavramlar Dizini  173

Yorum Yap

Lütfen yorum yazmak için oturum açın ya da kayıt olun.
İlgili Yayınlar