Reklam Sözleşmesi

Yayınevi: Yetkin Yayınları
Yazar: Dr. Bahadır DEMİR
ISBN: 9786050514049
340,00 TL 400,00 TL

Adet

 
   0 yorum  |  Yorum Yap
Kitap Künyesi
Yazar Dr. Bahadır DEMİR
Baskı Tarihi 2022/11
Baskı Sayısı 1
Boyut 16x24 cm (Standart Kitap Boyu)
Cilt Karton kapak
Sayfa Sayısı 250

Dr. Bahadır Demir

Reklam Sözleşmesi


ÖNSÖZ

Reklam Sözleşmeleri isimli bu çalışma Ankara Üniversitesi Sosyal

Bilimler Enstitüsü Özel Hukuk Anabilim Dalı’nda doktora tezi olarak

hazırlanmıştır. 28.08.2020 tarihinde, aynı zamanda tez danışmanı ve

jüri başkanı olan Prof. Dr. Hasan İŞGÜZAR, Prof. Dr. M. Ali ERTEN, Prof. Dr. Erkan KÜÇÜKGÜNGÖR, Doç. Dr. Yıldız ABİK,

Doç. Dr. Süleyman YILMAZ’dan oluşan jüri önünde savunulan çalışma, jüri tarafından oybirliği ile başarılı bulunarak kabul edilmiştir.

Öncelikle Sözleşmeler Hukuku çerçevesinde daha önce monografik

bir çalışma olarak hiç işlenmemiş yeni bir konuyu tez olarak seçmemde

beni teşvik eden, bu tezin hazırlanmasında çok emeği geçen ve aramızdan ayrılana kadar tez danışmanım olan rahmetli hocam Prof. Dr. Veysel BAŞPINAR’a; tezin her aşamasında engin bilgi ve deneyiminden

yararlanma imkânını bana cömertçe sunan ve aramızdan ayrılan rahmetli hocam Prof. Dr. Hasan Seçkin OZANOĞLU’na en içten teşekkürlerimi sunuyorum.

Akademik camia da usul ve erkân öğrendiğim, bana vizyon ve ufuklar açan Sayın Hocalarım Prof. Dr. Fikret EREN’e, Prof. Dr. Mehmet ÜNAL’a ve Prof. Dr. Hüseyin ALTAŞ’a, Prof. Dr. Süleyman

YILMAZ’a; tezin yazılması aşamasında değerli fikirleriyle desteğini

esirgemeyen Dr. Öğr. Üyesi Vehbi Umut ERKAN’a teşekkürlerimi

sunuyorum. Tamamını burada sayamasam da bu eserin ortaya çıkmasında yardım ve desteklerini gördüğüm tüm hocalarım ve arkadaşlarıma

teşekkürü bir borç bilirim.

Önsöz

8

Nihayet, bu çalışmanın kitap olarak basımını gerçekleştiren tüm

Yetkin Basım Yayım ve Dağıtım A.Ş. yönetici ve çalışanlarına da titiz

ve özenli çalışmalarından dolayı ayrıca teşekkür ederim.

Tüm okuyuculara yararlı olması dileğiyle...

Dr. Bahadır DEMİR

ANKARA 2022

İÇİNDEKİLER

ÖNSÖZ ..........................................................................................................7

İÇİNDEKİLER .............................................................................................9

KISALTMALAR ........................................................................................13

BİBLİYOGRAFYA ....................................................................................17

GİRİŞ ...........................................................................................................41

BİRİNCİ BÖLÜM

REKLAMIN TANIMI, UNSURLARI,

TÜRLERİ, BENZER KAVRAMLARLA İLİŞKİSİ VE

REKLAMDA KİŞİLER

§ 1. REKLAMIN TANIMI VE UNSURLARI..........................................43

I. TANIMI...........................................................................................43

A. Genel Olarak..............................................................................43

B. Reklama İlişkin Mevzuatımızda Yer Alan Tanımlar ................43

C. Reklama İlişkin Doktrinde Yer Alan Tanımlar.........................46

II. REKLAMIN UNSURLARI ............................................................51

A. Genel Olarak..............................................................................51

B. Tanıtımın (Mesajın) Bulunması ................................................51

C. Reklam Yapma İradesinin Varlığı.............................................52

D. Lehine Reklam Yapılanın Anlaşılabilir Olması ........................53

E. Ticari Gayelerle Yapılmış Olması.............................................55

F. Belli Bir Vasıta (Mecranın) Kullanılması .................................57

§ 2. REKLAMIN TÜRLERİ......................................................................63

I. GENEL OLARAK ..........................................................................63

II. TİCARİ REKLAMLAR..................................................................64

A. Genel Olarak..............................................................................64

İçindekiler

10

B. Konuları Açısından Ticari Reklamlar .......................................65

1. Genel Olarak ........................................................................65

2. Ürün (Mal) veya Hizmet Reklamları....................................65

3. Kurumsal Reklamlar (İşletme Reklamı)...............................65

a. İşletmeyi Tanıtan Reklamlar..........................................66

b. Kamuyu Aydınlatan Reklamlar (Sosyal Amaçlı

Reklamlar)......................................................................67

C. Hedef Kitle Açısından Reklamlar .............................................67

1. Genel Olarak ........................................................................67

2. Tüketicilere Yönelik Reklamlar...........................................68

3. Aracılara Yönelik Reklamlar................................................69

III. TİCARİ OLMAYAN REKLAMLAR.............................................70

§ 3. REKLAM İLE İLGİLİ MÜESSESELER .........................................72

I. İLAN................................................................................................72

II. İLAN YOLUYLA ÖDÜL SÖZÜ VERME.....................................74

III. VAAT..............................................................................................75

IV. SPONSORLUK...............................................................................78

V. HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM.............................................80

VI. HAKSIZ TİCARİ UYGULAMALAR............................................81

§ 4. REKLAMDA KİŞİLER ......................................................................84

I. REKLAM VEREN..........................................................................84

II. REKLAM AJANSI..........................................................................87

III. MECRA KURULUŞU ....................................................................94

IV. HEDEF KİTLE................................................................................98

İKİNCİ BÖLÜM

REKLAMIN VE REKLAM SÖZLEŞMELERİNİN

HUKUKİ NİTELİĞİ

§ 5. REKLAMIN HUKUKİ NİTELİĞİ..................................................105

I. GENEL OLARAK ........................................................................105

II. BORÇLAR HUKUKU AÇISINDAN ...........................................105

A. Genel Olarak............................................................................105

B. Reklamın “Öneri” Olarak Değerlendirilmesi ..........................108

C. Reklamın “Öneriye Davet” Olarak Değerlendirilmesi............114

İçindekiler

11

D. Reklamın “İlan Yoluyla Ödül Sözü Verme” veya

“Piyango” Olarak Değerlendirilmesi.......................................118

E. Reklamın “Culpa in Contrahendo” İlişkisi..............................122

F. Reklamın “Haksız Fiil” Teşkil Etmesi ....................................129

III. TİCARET HUKUKU (HAKSIZ REKABET HUKUKU)

AÇISINDAN .................................................................................135

A. Genel Olarak............................................................................135

B. Reklam ile Haksız Rekabete Sebep Olunması ........................136

IV. TÜKETİCİ HUKUKU AÇISINDAN............................................140

V. FİKRİ MÜLKİYET HUKUKU AÇISINDAN..............................152

A. Genel Olarak............................................................................152

B. Bir Bütün Olarak Reklamın “Eser” Niteliği............................153

1. Ortada Fikri Bir Ürünün Bulunması...................................161

2. Reklamın, Eser Sahibinin Hususiyetini (Özelliğini)

Taşıması .............................................................................162

3. Fikrî Ürünün Bir Şekilde İfade Edilmesi ...........................165

4. Reklamın, FSEK’te Belirtilen Eser Türlerinden Birine

Dâhil Olması ......................................................................167

C. Reklamı Oluşturan Münferit Unsurların Eser Niteliği ............171

D. Reklam Üzerindeki Hak Sahipliği...........................................174

E. Reklam Üzerindeki Haklar......................................................182

1. Genel Olarak ......................................................................182

2. Reklam Üzerindeki Manevi Haklar....................................183

a. Genel Olarak ................................................................183

b. Eserin Umuma Arz Hakkı............................................186

c. Eser Sahibi Olarak Tanıtılma Hakkı ............................188

d. Eserin Bütünlüğünü Koruma Hakkı.............................190

3. Reklam Üzerindeki Mali Haklar ........................................194

a. Genel Olarak ................................................................194

b. İşleme Hakkı ................................................................199

c. Çoğaltma Hakkı ...........................................................201

d. Yayma Hakkı ...............................................................204

İçindekiler

12

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

REKLAM SÖZLEŞMELERİNİN TÜRLERİ, HUKUKİ

NİTELİKLERİ, HÜKÜM VE SONUÇLARI

§ 6. REKLAM SÖZLEŞMELERİNİN TÜRLERİ, HUKUKİ

 NİTELİKLERİ, HÜKÜM VE SONUÇLARI ..................................209

I. REKLAM SÖZLEŞMELERİNİN TÜRLERİ...............................209

II. REKLAM HAZIRLAMA SÖZLEŞMESİ ....................................211

A. Genel Olarak............................................................................211

B. Sözleşmenin Tarafları..............................................................212

1. Reklam Veren.....................................................................212

2. Reklam Ajansı....................................................................214

C. Sözleşmenin Hukuki Niteliği, Hüküm ve Sonuçları ...............217

III. REKLAM YAYIN SÖZLEŞMESİ ...............................................221

A. Genel Olarak............................................................................221

B. Sözleşmenin Tarafları..............................................................223

1. Genel Olarak ......................................................................223

2. Reklam Veren.....................................................................224

3. Reklam Ajansı....................................................................226

4. Mecra Kuruluşu..................................................................229

C. Sözleşmenin Hukuki Niteliği, Hüküm ve Sonuçları ...............230

IV. REKLAMIN YAPIMI VE YAYINI İÇİN YAPILAN

SÖZLEŞME ..................................................................................235

A. Genel Olarak............................................................................235

B. Sözleşmenin Tarafları..............................................................236

1. Reklam Veren.....................................................................236

2. Reklam Ajansı....................................................................238

3. Mecra Kuruluşu..................................................................241

C. Sözleşmenin Hukuki Niteliği, Hüküm ve Sonuçları ...............242

SONUÇ ......................................................................................................247

BİBLİYOGRAFYA

ADAK, Agâh : Türk Hukuku Açısından Haksız Rekabet Müessesi ve Reklam Yolu İle Haksız

Rekabet, Adana İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi Dergisi, S. 4.

AKARTEPE, Alpaslan : Türk Borçlar Kanunu’nun Haksız Fiilden Doğan Borç İlişkileri Alanında Getirdiği Yenilikler ve Değişiklikler, Erzincan Üniversitesi Hukuk Fakültesi

Dergisi, C. XVI, S. 1-2, Y. 2012, s. 159-

190.

AKAT, Ömer : Uluslararası Pazarlama Karması ve Yönetimi, İstanbul 2001.

AKINCI, Şahin : Borçlar Hukuku Bilgisi, Konya 2011.

AKINTÜRK, Turgut /

KARAMAN, Ateş Derya : Medeni Hukuk, İstanbul 2013.

AKINTÜRK, Turgut /

KARAMAN, Ateş Derya : Borçlar Hukuku Genel Hükümler-Özel

Borç İlişkileri, İstanbul 2013, (Kısaltması: AKINTÜRK / ATEŞ Karaman,

Borçlar).

 Dipnotlarda geçen eserler, yazarların soyadları ile anılmıştır. Aynı yazarın birden

fazla eserine yapılan atıflar ile aynı soyadı taşıyan yazarların eserlerine yapılan

atıflar, kısaltılmış şekliyle parantez içinde gösterilmiştir.

Bibliyografya

18

AKİPEK, Jale G. /

AKINTÜRK, Turgut /

ATEŞ KARAMAN, Derya : Türk Medenî Hukuku, Birinci Cilt, Başlangıç Hükümleri-Kişiler Hukuku, İstanbul 2012.

AKKAYAN YILDIRIM,

Ayça : 4630 Sayılı Kanun Değişikliği ve Gelişmeler Işığında Sinema Eseri ve Sinema

Eser Sahipliği , Prof. Dr. Hayri Domaniç'e 80. Yaş Günü Armağanı, C. 1, İstanbul 2001, s. 1-45.

AKKURT, Sinan Sami, : Türk Özel Hukukunda İş Sözleşmesi İle

Eser Sözleşmesinden Kaynaklanan Başlıca Yükümlülükler ve Anılan Sözleşmelerin Ayırt Edilmesi, Dokuz Eylül

Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi,

C. 10, S. 2, Y. 2008, s. 13-64.

AKSU, Mustafa : Bilgisayar Programlarının Fikri Mülkiyet Hukukunda Korunması, İstanbul

2006. (Kısaltması: AKSU, Bilgisayar.)

AKSU, Mustafa : Eser Yaratıcısının Eseri Üzerindeki Manevi Hakları (Eser Yaratıcısı Kişilik

Hakkı) ile Genel Kişilik Hakkı İlişkisi

Üzerine Bir Deneme, Prof. Dr. Rona Serozan’a Armağan, Cilt 1, İstanbul 2010,

s. 121-158.

AKYOL, Şener : Tam Üçüncü Şahıs Yararına Sözleşme,

Fakülteler Matbaası, İstanbul, 1976.

AKYOL, Şener : Üçüncü Şahsın İfayı Kendi Adına Talep

Yetkisi, İstanbul 2007, (Kısaltması:

AKYOL, İfayı Talep).

Bibliyografya

19

ALTUN, Abdurrahim : Türk Borçlar Hukukunda Reklam Yapım Sözleşmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara 2019.

ANTALYA, Gökhan : Borçlar Hukuku Genel Hükümler, Cilt I,

Temel Kavramlar, Sözleşmeden Doğan

Borç İlişkileri, İstanbul 2016.

ARAL, Fahrettin /

AYRANCI, Hasan : Borçlar Hukuku Özel Borç İlişkileri, 11.

Baskı, Ankara 2015.

ARKAN, Azra : Mukayeseli Hukuk, Uluslararası Düzenlemeler ve Türk Fikri Hukuk Alanında

Eser Sahibinin Haklarına Bağlantılı

Haklar, İstanbul 2005.

ARKAN, Sabih : “Haksız Rekabet ve Rekabetin Korunması Hakkında Kanun Hükümleri Arasındaki İlişki” Turgut Kalpsüz’e Armağan, Ankara 2003.

ARSLAN, Çetin : Hukuka Aykırı Ticari Reklam Nedeniyle Verilen İdari Para Cezasına İlişkin

Kimi Sorunlar ve Çözüm Önerileri” 4.

Tüketici Hukuku Kongresi “Sektörel

Bazda Tüketici Hukuku ve Uygulamaları” Ankara 2015.

ARSLANLI, Halil : Fikrî Hukuk Dersleri II, Fikir ve Sanat

Eserleri, İstanbul 1954.

ASLAN, Adem : Türk ve Avrupa Birliği Hukukunda Karşılaştırmalı Reklamlar, Yayımlanmamış

Doktora Tezi, Ankara 2012. (Kısaltması: ASLAN, Karşılaştırmalı Reklamlar.)

ASLAN, İ. Yılmaz : Tüketici Hukuku, Ankara 2015.

Bibliyografya

20

ATEŞ, Derya : Sözleşme Özgürlüğü Yönünden Dürüstlük Kuralları, TBBD., S. 72, Y. 2007, s.

75-93.

ATEŞ, Mustafa : Fikir ve Sanat Eserleri Üzerindeki Hakların Kapsamı ve Sınırlandırılması, Ankara 2003. (Kısaltması: ATEŞ, Fikri

Hak.)

ATEŞ, Mustafa : Fikrî Hukukta Eser, Ankara 2007.

ATİLA YÖRÜK, Pelin : Reklamların Haksız Rekabet Boyutu

Karşısında Tüketicilerin Korunması,

Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul

2018.

AVŞAR B. Zakir/

ELDEN Müge : Reklam ve Reklam Mevzuatı, Ankara

2004.

AVŞAR, Zakir /

ELDEN, Müge /

ÇAYDERE, Osman /

BAKIR, Uğur : Reklam ve Hukuksal Düzenlemeleri, İstanbul 2011.

AYDOĞDU, Murat : Tüketici Kılavuzu - Hukuk Rehberi (Kılavuz), İstanbul 2014.

AYDOĞDU, Murat /

KAHVECİ, Nalan : Türk Borçlar Hukuku Özel Borç İlişkileri (Sözleşmeler Hukuku), Ders Kitabı,

3. Baskı, Ankara 2017.

AYGÜN, Ezgi : Sağlık Sektöründe Reklam, Ankara

2007.

AYHAN, Rıza /

ÇAĞLAR, Hayrettin : Ticari İşletme Hukuku, Ankara 2017.

Bibliyografya

21

AYİTER Nûşin : Hukukta Fikir ve Sanat Ürünleri, Ankara 1981.

BABACAN, Muazzez : Nedir Bu Reklam?, İstanbul 2015.

BABÜR TOSUN, Nurhan /

TÜZEL URALTAŞ, Nazlım /

NAS, Alparslan /

ÖZKAYA, Betül /

GÜDÜM, Sinem /

ERTÜRK, Burçin /

DÖNMEZ, Mevlüt /

ÇERÇİ, Merve /

ÜLKER, Yelda /

KARŞU CESUR, Damla /

VAROL, Erdem /

KİÇİR, İbrahim : Reklam Yönetimi, İstanbul 2018.

BAHTİYAR, Mehmet : Ticari İşletme Hukuku, İstanbul 2013.

BALIK, İfakat : Haksız Rekabet Hukuku Açısından Karşılaştırmalı Reklam, Yayımlanmamış

Doktora Tezi, Ankara 2018.

BALTA PELTEKOĞLU,

Filiz : Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, İstanbul 2010.

BAYGIN, Cem : “Culpa in Contrahendo Sorumluluğu ve

Amerikan Hukukundaki Uygulaması”,

Atatürk Üniversitesi Erzincan Hukuk

Fakültesi Dergisi, C.IV, S.1-2, Y. 2000,

s. 345-377.

Bibliyografya

22

BAYGIN, Cem : Fikri Hukukta Yaratıcı Eser Sahibi ve

Eser Üzerindeki Mali Hakları Kullanmaya Kanunen Yetkili Sayılan Kişiler,

Prof. Dr. Ömer Teoman’a 55. Yaş Günü

Armağanı, C.1, İstanbul 2002. (Kısaltması: BAYGIN, Mali Haklar.)

BAYKAL, Murat, C. : Tüketicinin ve Rekabetin Korunması

Bakımından Gazete Promosyonları,

Yargıtay Dergisi, C. XXIII, S.3, Y.

1997.

BELGESAY, M. Reşit : Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu Şerhi, İstanbul 2001.

BERKİ, Şakir : Borçlar Hukuku Umumi Hükümler, Ankara 1962.

BEŞİROĞLU, Akın : Düşünce Ürünleri Üzerinde Haklar, Fikir Hukuku, C.I, Temel Kurallar, Ankara 2002.

BİR, Ali Atıf /

MAVİŞ, Fermani : Reklamın Gücü, Dünya’da ve Türkiye’de Reklamcılık, Ankara 1988.

BOZBEL, Savaş : Fikrî Mülkiyet Hukuku, İstanbul 2015.

(Kısaltması: BOZBEL, Fikri Mülkiyet.)

BOZBEL, Savaş : Mukayeseli Hukukta ve Türk Hukukunda Karşılaştırmalı Reklam Hukuku,

Ankara 2006.

BOZBEL, Savaş : Radyo ve TV Yayınlarının Umuma

Açık Mahallerde Gösterilmesi - Mukayeseli Hukuk Çerçevesinde FSEK Bakımından Değerlendirmeler, Prof. Dr. Ali

Güzel’e Armağan, C. II, İstanbul 2010,

s. 1309-1329. (Kısaltması: BOZBEL,

Mukayeseli Hukuk.)

Bibliyografya

23

BOZER, Ali : Borçlar Hukuku Genel Hükümler, Ankara 2007.

BULUT, Uğur : “Sözleşme Görüşmelerinden doğan Sorumlulukta Tüketici Mahkemelerinin

Görevine İlişkin Bir Yargıtay Kararı İncelemesi”, Ankara Barosu Dergisi, C.2,

S.2, Y. 2012, s. 321-346.

CAN, Mustafa Erdem : Radyo ve Televizyon Yayınları Üzerindeki Fikri Haklar, AÜHFD, C. 48, S. 1–

4, Y. 1999, s. 291–348.

CEMALCILAR, İlhan : Pazarlama, Eskişehir İktisadi ve Ticari

İlimler Akademisi Yayınları No: 188,

Eskişehir 1977.

CENGİZ, Emrah : Tüketicinin Korunması, İstanbul 2007.

CHRISTINE, A. Varney : Advertising and Unfair Competition,

ALI-ABA Eleventh Annual Advanced

Course on “Product Distribution and

Marketing”, Utah 1996, retrieved November 20, 2006.

ÇARDAKLI, Sinem : Televizyon Reklamlarında Tanınmış

Kişilerin Kullanılmasının Reklamın Hatırlanması Üzerindeki Etkisi Konusunda

Bir Pilot Araştırma, Yayımlanmamış

Yüksek Lisans Tezi, Edirne 2008.

ÇATAKOĞLU, Buket : Türk Ticaret Kanunu ve Tüketicinin

Korunması Hakkında Kanun Açısından

Reklamlar, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2003.

ÇELENK, Abdullah Fatih : Çeşitli Mal ve Hizmetlerle İlgili

Reklam Yasakları ve Sınırlamaları, Ankara 2008.

ÇETİNKAYA, Yalçın : Reklamcılık ve Manipülasyon, İstanbul

1993.

Bibliyografya

24

DEMİRCİOĞLU, Huriye

Reyhan : Güven Esası Uyarınca Sözleşme Görüşmelerindeki Kusurlu Davranıştan Doğan Sorumluluk, Ankara 2009.

DEMİRTAŞ, Oktay : Reklamcılık ve Aldatıcı-Yanıltıcı Reklamlara getirilen Sınırlamalar, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul

1991.

DİŞBUDAK, Aylin : Türk Hukukunda Aldatıcı Reklamlar,

Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi,

Ankara 2007.

DOMANİÇ, Hayri : Ticaret Hukukunun Esasları, İstanbul

1988.

DURAL, Mustafa /

ÖGÜZ, Tufan : Türk Özel Hukuku, Cilt II, Kişiler Hukuku, İstanbul 2011.

DURAL, Mustafa /

SARI, Suat : Türk Özel Hukuku, Temel Kavramlar

ve Medeni Kanunun Başlangıç Hükümleri, C. I, İstanbul 2019.

EDİS, Seyfullah : Doğruluk ve Güven Kurallarının Hukukî Niteliği, Prof. Dr. Mahmut Koloğlu’na 70. Yaş Armağanı, Ankara

1975, s. 447-460, (Kısaltması: EDİS,

Doğruluk).

EDİS, Seyfullah : Medenî Hukuka Giriş ve Başlangıç Hükümleri, Gözden Geçirilmiş 4. Baskı,

Ankara 1989.

ELÇİN GRASSINGER,

Evgen Gülçin : Sponsorluk Sözleşmesi, İstanbul 2004.

Bibliyografya

25

ELDEN Müge /

ULUKÖK Özkan /

YEYGEL Sinem : Şimdi Reklamlar, İstanbul 2005.

ERDİL, Engin : Fikir ve Sanat Eserleri Hukukunda İşlenme Eserler, İstanbul 2003.

ERDOĞAN, İhsan : Borçlar Hukuku Genel Hükümler, Ankara 2013.

EREL, N. Şafak : Türk Fikir ve Sanat Hukuku, Ankara

2009.

EREN, Fikret : Borçlar Hukuku Genel Hükümler, Ankara 2017.

EREN, Fikret : Borçlar Hukuku Özel Hükümler, Ankara 2015. (Kısaltması: EREN, Borçlar

Özel.).

EREN, Fikret : İsimsiz Sözleşmelere İlişkin Bazı Sorunlar”, Prof. Dr. Turgut Akıntürk’e Armağan, İstanbul 2008, s. 85-111, (Kısaltması: EREN, İsimsiz).

ERKİNER, Kısmet : Sponsorluk, İstanbul 2004.

EROL, Arzu : Türk Hukukunda Örtülü Reklam, İstanbul 2018.

ERTAN, Füsun Nomer : Haksız Rekabet Hukuku, İstanbul 2016.

ERTAŞ, Şeref /

GÖKYAYLA, K. Emre : Mimarî Projeler Üzerindeki Telif

Hakkı, Prof. Dr. Seyfullah Edis’e Armağan, Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları, İzmir 2000, s. 407-424.

ERTEN, Nusrettin : Türk Hukukunda Reklam ve Tüketicinin Korunması, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 1998.

Bibliyografya

26

ESENER, Turhan : Borçlar Hukuku I, Akitlerin Kuruluşu

ve Geçerliliği (BK. m. 1-40), Ankara

1969.

FICSOR, Mihály : The Law of Copyright and The Internet,

The 1996 WIPO Treaties, Their Interpretation and Implemantation, Oxford

2002.

GENÇ ARIDEMİR, Arzu : Türk Hukukunda Eser Sahibinin Çoğaltma ve Yayma Hakları, İstanbul

2003.

GENÇ, Arzu : Sinema ve Müzik Eserleri Açısından

5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ile 3257 sayılı Sinema, Video ve

Müzik Eserleri Kanunu'nun Karşılaştırılması, Prof. Dr. Ünal Tekinalp'e Armağan, C. 2, İstanbul 2003, s. 249-288.

GEZDER, Ümit : Türk - İsviçre Hukukunda Culpa in

Contrahendo Sorumluluğu, Ankara

2009.

GÖKALİLE, Ebru /

SABUNCUOĞLU, Ayda : Bilgi İletişim Teknolojileri İle Reklam

Ajanslarının Değişen Yüzü: İnteraktif

Ajanslar Avenue A / Razorfısh İnteraktif Ajans Örneği, Journal of Yasar University, No. 10 Vol. 3, s. 1313-1330.

GÖKÇEER, Fikri : Türk İdare Dergisi, Ankara 1979.

GÖKYAYLA, K. Emre : Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’nda Düzenlenen Hakların Miras Yoluyla İntikali, Prof. Dr. Fikret Eren’e Armağan,

Ankara 2006, s. 523-557. (Kısaltması:

GÖKYAYLA, Miras Yoluyla İntikal.)

GÖKYAYLA, K. Emre : Telif Hakkı ve Telif Hakkının Devri

Sözleşmesi, Ankara 2001.

Bibliyografya

27

GÖLE, Celal : Ticaret Hukuku Açısından Aldatıcı

Reklamlara Karşı Tüketicinin Korunması, Ankara 1983.

GRAY, John : İfade Hürriyeti Sadece Serbest Reklama

Yasak Öyle mi?, İstanbul 2003.

GÜLBUĞ, Erol : Reklam ve Medya Planlaması, İstanbul

2007.

GÜLSOY, Tanses : Türkçe-İngilizce Dizinli İngilizceTürkçe Reklam Terimleri ve Kavramları

Sözlüğü, İstanbul 1999.

GÜMÜŞ, Mustafa Alper : 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması

Hakkında Kanun Şerhi, Cilt 1, İstanbul

2014.

GÜMÜŞ, Mustafa Alper : Borçlar Hukuku Özel Hükümler, Cilt I,

İstanbul 2013, (Kısaltması: GÜMÜŞ, C.

I).

GÜMÜŞ, Mustafa Alper : Borçlar Hukuku Özel Hükümler, Cilt II,

İstanbul 2014, (Kısaltması: GÜMÜŞ, C.

II).

GÜNEŞ, İlhami : Son Yasal Düzenlemelerle Uygulamada

Fikir ve Sanat Eserleri Hukuku, Ankara

2008.

GÜVEN, Özlem : Tüketici Hukukunda Aldatıcı Reklamlar, Uzmanlık Tezi, Ankara 1996.

HATEMİ, Hüseyin /

GÖKYAYLA, Emre : Borçlar Hukuku Genel Bölüm, İstanbul

2015.

HATEMİ, Hüseyin : Sözleşme Dışı Sorumluluk Hukuku, İstanbul 1998.

HATİBOĞLU, Zeyyat : Temel Pazarlama, İstanbul 1993.

HELLER, Steven : The Golden Age of Advertising-the 60s,

Köln 2005.

Bibliyografya

28

HIRSCH, Ernst E. : Fikrî ve Sınai Haklar, Ankara 1948. (Kısaltması: HIRSCH, Fikrî.)

HIRSCH, Ernst E. : Hukukî Bakımdan Fikrî Sây, C. II, İstanbul 1943. (Kısaltması: HIRSCH,

Fikrî Sây.)

HIRSCH, Ernst E. : Reklam Hakları, Hukuk Dünyası Dergisi, C. 1, S. 1, Ankara 1944.

İÇEL, Kayıhan /

ÜNVER, Yener : Kitle Haberleşme Hukuku, İstanbul

2005.

İÇEL, Kayıhan : Kitle İletişim Hukuku Basın Radyo-Televizyon Sineme Video İnternet, İstanbul 2017.

İÇÖZ, Derya : Aldatıcı Reklamlara Karşı Tüketicinin

Korunması, Yayımlanmamış Yüksek

Lisans Tezi, İstanbul 2008.

İNAL, Emrehan /

BAYSAL, Başak : Reklam Hukuku ve Uygulaması, İstanbul 2008.

İNAL, Emrehan : Reklam Hukuku ve Aldatıcı Reklamlar,

İstanbul 2000.

İNAN, Ali Naim /

YÜCEL, Özge : Borçlar Hukuku Genel Hükümler, Ankara 2014.

İNAN, Ali Naim : Türk Hukukunda İlan Suretiyle Yapılan

Vaadler, Ankara 1961.

İNCEOĞLU, Metin : Güdüleme Yöntemleri, Ankara Üniversitesi Basın Yayın Yüksek Okulu Yayınları, No: 4, Ankara 1985.

İŞMEN, Kaan : Reklam Halkla İlişkiler ve Ötesi, İstanbul 2000.

Bibliyografya

29

KAMINA, Pascal : Film Copyright in the European Union,

Cambridge 2002.

KARABAĞ, Tuğçe : Fikir ve Sanat Eserleri Hukuku Açısından Televizyon Programları ve Özellikle Televizyon Program Formatları,

Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi,

İstanbul 2012.

KARAHAN, Sami /

SULUK, Cahit /

SARAÇ, Tahir /

NAL, Temel : Fikri Mülkiyet Hukukunun Esasları,

Ankara 2015.

KARAOĞLU, Anıl : Türkiye’de Televizyon Reklamlarında

Müzik: Reklam Müziği Endüstrisi ve

Üretimi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara 2008.

KAYA, Arslan : Reklamın Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu Kapsamında Korunması, Uluslararası Reklam Hukuku Sempozyumu, İstanbul 2009. (Kısaltması: KAYA, Sempozyum.).

KAYA, Aslan : Reklamın Fikri Mülkiyet Hukuku İçerisindeki Yeri, Prof. Dr. Ömer Teoman’a

55. Yaş Günü Armağanı, C. 1, İstanbul

2002.

KENAROĞLU, Soner : Haksız Rekabet Hukuku’nda Karşılaştırmalı Reklam, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2008.

KILIÇOĞLU, Ahmet M. : Borçlar Hukuku Genel Hükümler, Ankara 2016.

Bibliyografya

30

KILIÇOĞLU, Ahmet M. : Eser Sayılmayan Fikri Ürünler ve Eserin Adı ve Alametleri Üzerindeki Haklar, https://journal.yasar.edu.tr/wp-content/uploads/ 2014/01/16-Ahmet-M.-

KILI%C3%87O%C4%9 ELU.pdf, s.

1585-1636. s. 1585-1636. (Kısaltması:

KILIÇOĞLU, Eser.)

KILIÇOĞLU, Ahmet M. : Sınaî Haklarla Karşılaştırmalı Fikrî

Haklar, Ankara 2006. (Kısaltması: KILIÇOĞLU, Fikri.).

KILIÇOĞLU Yılmaz,

Kumru : Tam Üçüncü Kişi Yararına Sözleşme,

Prof. Dr. Cevdet Yavuz’a Armağan,

MÜHF-HAD., Y. 2016, C. 22, S. 3,

Özel Sayı, II. Cilt, s. 1759-1771.

KINACIOĞLU, Naci : Sinema Eserleri ve Bunlarda Eser Sahipliği, Prof. Dr. Ali Bozer’e Armağan,

Ankara 1998, s. 209-219.

KOCABAŞ, Füsun /

ELDEN, Müge : Reklam ve Yaratıcı Strateji: Konumlandırma ve Star Stratejisinin Analizi, İstanbul 1997.

KOCABAŞ, Gediz : Üçüncü Kişi Yararına Sözleşmede Yararlanılan Edimi Ret Hakkı, Prof. Dr.

Cevdet Yavuz’a Armağan, MÜHFHAD., Y. 2016, C. 22, S. 3, Özel Sayı,

II. Cilt, s. 1797-1822.

KOCAMAN, Arif B. : 6098 Sayılı Türk Borçlar Kanunu’nun

Üçlü Borç İlişkileri Düzenlemelerinin

Değerlendirilmesi (Temsil-Üçüncü Kişi

Yararına Sözleşme-Üçüncü Kişinin Fiilini Üstlenme- Alacağın Devri-Havale),

Prof. Dr. İsmet Sungurbey’e Armağan,

Bibliyografya

31

Borçlar Kanunu Genel Hükümler Konferansları III, İstanbul 2014, s. 251-263.

KOCAYUSUFPAŞAOĞLU,

Necip / HATEMİ, Hüseyin /

SEROZAN, Rona /

ARPACI, Abdülkadir : Borçlar Hukuku, Genel Bölüm, C. I, İstanbul 2014.

KOCAYUSUFPAŞAOĞLU,

Necip : Borçlar Hukukuna Giriş - Hukuki İşlem

- Sözleşme, İstanbul 2014.

KOÇ, Derviş : Pazarlamacılık Sözleşmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara

2014.

KUNTER, Nurullah : Suçun maddi unsurları Nazariyesi, İstanbul 1954.

KURTULUŞ, Kemal : Reklam Harcamaları, İstanbul 1989.

MEDICUS, Dieter : Allgemeiner Teil des BGB, Müller, C F

in Hüthig Jehle Rehm; Auflage: 9, 1.

September 2006.

MEMİŞ, Tekin : Fikri Hukukta Korunan Unsur İfade mi

Fikir mi?, Prof. Dr. Ali Güzel’e Armağan, Cilt 2, İstanbul 2010.

MORGAN, Nigel /

PRITCHARD, Annette

(Çev. Deniz Demirtaş) : Turizm Sektöründe Reklamcılık, İstanbul 2006.

MUCUK, İsmet : Pazarlama İlkeleri, İstanbul 1987.

MUTLU, Erol : İletişim Sözlüğü, Ankara 1998.

Bibliyografya

32

NIMMER, Melville B. /

GELLER, Paul Edward : International Copyright Law and Practice, Vol. 2, New York 1995.

NOMER, Haluk : Borçlar Hukuku Genel Hükümler, İstanbul 2013.

OĞUZ, Arzu : Karşılaştırmalı Hukuk, Ankara 2003.

OĞUZMAN, Kemal /

BARLAS, Nami : Medeni Hukuk, Temel Kavramlar, İstanbul 2003.

OĞUZMAN, M. Kemal /

ÖZ, M. Turgut : Borçlar Hukuku Genel Hükümler, C. 1,

İstanbul 2017

OĞUZMAN, M. Kemal /

SELİÇİ, Özer /

OKTAY ÖZDEMİR,

Saibe : Kişiler Hukuku (Gerçek ve Tüzel Kişiler), İstanbul 2005.

OĞUZTÜRK, Burcu, : Güven Sorumluluğu, İstanbul 2008.

OKAY, Ayla : Kurum Kimliği, Ankara 1999.

OKTAY ÖZDEMİR,

Saibe : Reklam Yapımına ve Yayınına İlişkin

Sözleşmelerin Hukuk Nitelikleri, Uluslararası Reklam Hukuku Sempozyumu,

8-9 Mayıs 2008, İstanbul 2009.

OKTAY-ÖZDEMİR,

Saibe : İsimsiz Sözleşmelerin Geçerliliği, Yorumlanması ve Boşlukların Tamamlanması, İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mecmuası, C. LV, S. 1-2, Y.

Bibliyografya

33

1995-1996, s. 263-296. (Kısaltması:

OKTAY-ÖZDEMİR, İsimsiz).

OLALI, Hasan /

DOĞAN, Muammer : Reklamın Türkiye’nin Ekonomik Gelişmesi ve Verimlilik Üzerindeki Etkisi,

İzmir Ticaret Borsası Yayınları, Yayın

No: 34, İzmir 1988.

OLUÇ, Mehmet : Reklamların Tarihçesi ve Türkiye’deki

Gelişmeler, Pazarlama Dergisi, İstanbul

1982.

ONAL, Güngör : Halkla İlişkiler, İstanbul 1997.

ÖCAL AKİPEK, Şebnem : Aldatıcı Reklamlar ve Tüketicinin Korunması, Sektörel Bazda Tüketici Hukuku ve Uygulamaları, Tüketici Hukuku Sempozyumu, 21-22 Kasım 2013.

ÖRS, Fahri Halil : Türk Hususi Hukukunda Haksız Rekabet, Ankara 1958.

ÖZ, M. Turgut : “Üçüncü Kişi Yararına Sözleşme,

(TBK. m. 129)”, İstanbul Şerhi Türk

Borçlar Kanunu, Yürürlük Kanunu, Cilt

1, Genel Hükümler, 2. Bası, İstanbul

2018, s. 1011-1036. (Kısaltması: ÖZ,

Üçüncü Kişi).

ÖZDEMİR, Semih Sırrı : Haksız Rekabet Kavramı Açısından Dürüstlük Kuralına Aykırı Reklamlar, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara 2012. (Kısaltması: ÖZDEMİR,

Haksız Rekabet).

ÖZKAN, Özgül : Tüketici Hukuku Bakımından Ticari

Reklamlar ve Tabi Olduğu Hükümler,

Ankara Barosu Dergisi, Y. 1997, S. 4, s.

3-43. (Kısaltması: ÖZKAN, Baro).

Bibliyografya

34

ÖZKAN, Özgül : Tüketici Hukuku Bakımından Ticari

Reklamlar ve Tabi Olduğu Hükümler,

YKD., Temmuz 1998, C. 24, S. 3.

ÖZSEYHAN, Nâgehan : Türkiye’de Radyo ve Televizyon Yayınlarında Reklamların Hukuki Rejimi,

Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi,

İstanbul 1997.

ÖZTAN, Fırat : Eserin Alenileşmesi ve Yayımlanması,

Prof. Dr. Bilge Öztan’a Armağan, Ankara 2008, s. 693-712. (Kısaltması: ÖZTAN, Alenileşme).

ÖZTAN, Fırat : Fikir ve Sanat Eserleri Hukuku, Ankara

2008.

ÖZTRAK, İlhan : Fikir ve Sanat Eserleri Üzerindeki Haklar, Ankara 1971.

PEKCANITEZ, Hakan : Hukuki Dinlenilme Hakkı, Prof. Dr.

Seyfullah Edis’e Armağan, İzmir 2000.

PINAR, Hamdi : Reklam Hukukunun Esasları, Prof. Dr.

Turgut Akıntürk’e Armağan İstanbul

2008.

POROY, Reha /

YASAMAN, Hamdi : Ticari İşletme Hukuku, İstanbul 2012.

REİSOĞLU, Safa : Borçlar Hukuku Genel Hükümler, İstanbul 1999.

RUDOLF, von Jhering : “Culpa in contrahendo oder Schadensersatz bei nichtigen oder nicht zur Perfection gelangten Verträgen”, Jahrbüchern

für die Dogmatik des heutigen römischen und deutschen Privatrechts, vol. 4,

1861.

SALMANLI, Dilek : Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ile Korunan Haklar, Bu Hakların İhlâli Halinde Açılabilecek Hukuk Davaları ve

Bibliyografya

35

Yargılama Usûlü, Yayımlanmamış

Yüksek Lisans Tezi, Ankara 2013.

SAYMEN, Ferit H. : Borçlar Hukuku Dersleri Cilt 1 Umumi

Hükümler, İstanbul Üniversitesi Neşriyatı, İstanbul 1950.

SERTTAŞ, Aybike : Reklam, Ankara 2017.

STAREK, Roscoe B. : A Brief Review of the FTC’s Environmental and Food Advertising Enforcement Programs, Intellectual Property

Law Commitee of Chicago Bar Association Young Lawyers Section, Chicago 1995.

STERLING, J.A.L. : World Copyright Law, Sweet &

Maxwell, London 2003.

SULUK, Cahit /

KARASU, Rauf /

NAL, Temel : Fikrî Mülkiyet Hukuku, Ankara 2017.

SULUK, Cahit /

ORHAN, Ali : Uygulamalı Fikri Mülkiyet Hukuku, C.

II, Genel Esaslar; Fikir ve Sanat Eserleri, İstanbul 2005.

SUNGURBEY,

Ayfer Kutlu : Yetkisiz Temsil Özellikle Culpa in

Contrahendo ve Olumsuz Zarar, İstanbul 1988.

ŞAHİN, Büşra : Türk Hukukunda Sinema Eserlerine

İlişkin Lisans Sözleşmesi, Ankara 2018.

(Kısaltması: ŞAHİN, Sinema).

ŞAHİN, Oğuz : Örtülü Reklamların Yaygınlaşma Nedenleri ve Hukuk Sistemindeki Yeri,

Uzmanlık Tezi, Yayın No. 129, Ankara

2004.

Bibliyografya

36

ŞAHİN, Turan : Üçüncü Kişinin Edimini Taahhüt, Ankara 2010. (Kısaltması: ŞAHİN, Taahhüt).

ŞAHİN, Turan /

KİZİR, Mahmut : 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması

Hakkında Kanunun Genel Esaslar, Haksız Şartlar ile Ayıplı Mal ve Hizmetler

Konusunda Getirdiği Yenilik ve Değişiklikler, Terazi Hukuk Dergisi, Cilt 9,

Sayı 89, Ocak 2014, s. 68-78.

ŞAHİNCİ, Dilek : İnternette Aldatıcı Reklam ve Reklamverenlerin Sorumluluğu, Ankara 2011.

ŞEHİRALİ ÇELİK,

Feyzan : Tasarımların Haksız Rekabet Hükümlerine Göre Korunması, Banka ve Ticaret

Hukuku Araştırma Enstitüsü, Ankara

2014.

TANDOĞAN, Haluk : Türk Mesuliyet Hukuku, Ankara 1961.

TARMAN, Zeynep Derya : Haksız Rekabetten ve Aldatıcı Reklamlardan Doğan Uyuşmazlıklarda Uygulanacak Hukuk, İstanbul 2011.

TAŞ, Oktay /

ŞAHIM, Tarık Z. : Reklamcılık ve Siyasal Reklamcılık,

Ankara 1996.

TEK, Ömer Baybars : “Tüketicinin Korunması Pazarlama ve

İyi İnsan Olmak”, MPM Kalkınmada

Anahtar, Yıl. 10 S. 112, s. 5-22.

TEKELİOĞLU, Numan : Reklamın ve Reklam Sözleşmelerinin

Hukuki Niteliği, SDÜHFD VOL: 8, NO

1, Y. 2018, s. 1-34. (Kısaltması: TEKELİOĞLU, Makale).

Bibliyografya

37

TEKELİOĞLU, Numan : Tüketicinin Korunması Açısından Hukuka Aykırı Reklamlar, İstanbul 2016.

TEKİNALP, Ünal : Fikri Mülkiyet Hukuku, İstanbul 2012.

TEKİNAY, Selahattin Sulhi /

AKMAN, Sermet /

BURCUOĞLU, Haluk /

ALTOP, Atilla : Tekinay Borçlar Hukuku Genel Hükümler, İstanbul 1993.

TEMEL, Selin : Televizyon Reklamlarının Tüketicilerin

Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkilerinin Üniversite Öğrencileri Bağlamında Araştırılması, Çanakkale 2006.

TENEKECİOĞLU, Birol : “İşletmelerde Reklam”, Dünya’da ve

Türkiye’de Reklamcılık, Ankara 1988.

TEOMAN, Ömer : Reklamlara İlişkin Haksız Rekabet

Uyuşmazlıkları, Uluslararası Reklam

Hukuku Sempozyumu, İstanbul 2009.

TİRYAKİ, Betül : Tüketicinin Korunması Hukuku Açısından Ayıplı Hizmetten Doğan Sorumluluk, Ankara 2007.

TOLUNGÜÇ, Ahmet : Pazarlama, Reklam, İletişim, Ankara

Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları, Ankara 2000.

TOPUZ, Murat : İsviçre ve Türk Borçlar Hukuku ile Karşılaştırmalı Olarak Roma Borçlar Hukukunda Maddi Zarar ve Bu Zararın Belirlenmesi, İstanbul 2011.

TOSUN, Yalçın : Medeni Hukuk, Sözleşme Hukuku ve

Fikir ve Sanat Eserleri Hukuku Açısından Manevi Haklar, İstanbul 2016. (Kısaltması: TOSUN, Manevi Haklar).

TOSUN, Yalçın : Sinema Eserleri ve Eser Sahibinin Hakları, İstanbul 2013.

Bibliyografya

38

TUNÇOMAĞ, Kenan : Borçlar Hukuku I. Cilt Genel Hükümler,

İstanbul 1976.

TURAN, Selcen : Fikir ve Sanat Eserlerinin Cezai Himayesi, Ankara 2012.

ULUSAN, İlhan : Culpa in Contrahendo Üstüne, Prof. Dr.

Ümit Yaşar Doğanay Anısına Armağan,

İstanbul 1982.

USLU, Ramazan : Türk Fikir ve Sanat Hukukunda Eser

Kavramı, Ankara 2003.

ÜNSAL, Yüksel : Bilimsel Reklam ve Pazarlamadaki

Yeri, İstanbul 1984.

ÜREY, Yelda : Türk Hukukunda Karşılaştırmalı Reklamlar, Yayımlanmamış Yüksek Lisans

Tezi, İstanbul, 2010.

VARLIK, Bülent : Radyo-Televizyon Reklamlarından Tüketicinin Korunması, İletişim Dergisi,

1981/1.

WALCHNER, Wolfgang : Der Beseitigungsanspruch im gewerblichen Rechtsschutz und Urheberrecht,

Köln, Berlin, Bonn, München 1998.

WRIGHT, John : Advertising, Delhi 1978.

YALMAN, Süleyman : Türk - İsviçre Hukukunda Sözleşme Görüşmelerinden Doğan Sorumluluk, Ankara 2006.

YAMAN, Fikret : Reklamcılık Sektöründe Reklam Etiği

Algılanmasının Değerlendirilmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Yayımlanmamış Doktora Tezi, Afyon 2009.

YARSUVAT, Duygun : Türk Hukukunda Eser Sahibi ve Hakları, İstanbul 1984.

YAŞAR, Ali : Fikir ve Sanat Eserleri Hukuku Bakımından Televizyon Reklamlarının Hukuki Niteliği ve Televizyon Reklamları

Üzerinde Hak Sahipliği, İstanbul 2011.

Bibliyografya

39

YAVUZ, Cevdet /

ACAR, Faruk /

ÖZEN, Burak : Türk Borçlar Hukuku Özel Hükümler,

İstanbul 2014.

YAYLACI ÖZDEMİR,

Gaye : Reklamda Stratejik Yönetim, İstanbul

1999.

YILDIRIM, Abdülkerim : Türk Borçlar Hukuku Genel Hükümler,

Ankara 2016.

YILMAZ, Lerzan : Duygu Sömürüsü Yapan Reklamlar ve

Alman Federal Mahkeme Kararları, Legal Fikri ve Sınai Haklar Dergisi, Yıl. 3,

S. 11/2007.

YILMAZ, R. Ayhan : İlanattan İnternete, Türkiye'de Reklamcılık, Kurgu Dergisi, S. 18, Y. 2001, s.

355-367. (Kısaltması: YILMAZ, İlanattan İnternete).

YUSUFOĞLU, Fülürya : Çerçeve Reklamın ve Bölünmüş Ekranın Hukuki Cephesi ve İlgililerin Menfaatleri, Ankara Barosu Fikri Mülkiyet

ve Rekabet Hukuku Dergisi Yıl: 10,

Cilt: 10, Sayı: 2010/1, s. 41-59.

YÜREKLİ, Sabahattin : İş Hukukunda Sözleşme Görüşmelerinden Doğan Sorumluluk (Culpa In Contrahendo), İÜHFM C. LXXII, S. 2, Y.

2014, s. 541-580.

ZEVKLİLER, Aydın /

GÖKYAYLA, K. Emre : Borçlar Hukuku Özel Borç İlişkileri,

Ankara 2017.

Yorum Yap

Lütfen yorum yazmak için oturum açın ya da kayıt olun.
İlgili Yayınlar