Türk Hukukunda Karşılaştırmalı Reklamlar

Yayınevi: Platon Hukuk
Yazar: Baran GÜNEY
ISBN: 9786257603461
Stok Durumu: Tükendi
157,50 TL 175,00 TL

Adet

 
   0 yorum  |  Yorum Yap
Kitap Künyesi
Yazar Baran GÜNEY
Baskı Tarihi 2022/04
Baskı Sayısı 1
Boyut 16x24 cm (Standart Kitap Boyu)
Cilt Karton kapak
Sayfa Sayısı 146

İÇİNDEKİLER

ÖZET... ............................................................................................ 3

ABSTRACT .................................................................................... 5

İÇİNDEKİLER ............................................................................... 3

KISALTMALAR CETVELİ ....................................................... 11

GİRİŞ ............................................................................................. 13

BİRİNCİ BÖLÜM

TÜKETİCİ HUKUKU AÇISINDAN

KARŞILAŞTIRMALI REKLAMLAR

1.1. GENEL OLARAK ................................................................ 17

1.1.1. Karşılaştırmalı Reklam Tanımı Ve Kapsamı .................. 23

1.1.2. Karşılaştırmalı Reklamların Fonksiyonları ..................... 26

1.1.3. Karşılaştırmalı Reklam Unsurları ................................... 30

1.1.4. Karşılaştırmalı Reklamların Türleri ................................ 31

1.1.4.1. Doğrudan Ve Dolaylı Karşılaştırmalı Reklam ........ 32

1.1.4.2. Olumlu Ve Olumsuz Karşılaştırmalı Reklam .......... 33

1.2. KARŞILAŞTIRMALI REKLAMLARIN

TÜKETİCİ HUKUKU BAKIMINDAN HUKUKA

UYGUNLUĞU ....................................................................... 33

1.2.1. Karşılaştırmalı Reklamların Ab Hukuku Açısından

Hukuka Uygunluğu ......................................................... 34

1.2.2. Karşılaştırmalı Reklamların Türk Hukuku

Açısından Hukuka Uygunluğu ........................................ 38

İçindekiler

8

1.2.2.1. Aldatıcı Ve Yanıltıcı Olmama ................................. 40

1.2.2.2. Karşılaştırılan Mal Veya Hizmetlerin Aynı

İhtiyaçları Karşılaması Ya Da Aynı Amaca

Yönelik Olması ....................................................... 46

1.2.2.3. Tüketiciye Fayda Sağlayacak Bir Hususun

Karşılaştırılması ...................................................... 52

1.2.2.4. Karşılaştırılan Mal Veya Hizmetlerin Objektif

Olarak Karşılaştırılması ........................................... 53

1.2.2.5. İddiaların İspatlanabilir Olması ............................... 55

1.2.2.6. Kötüleme Yasağı ..................................................... 60

1.2.2.7. Menşei Belirtilmiş Mal Veya Hizmete İlişkin

Karşılaştırmada, Mal Veya Hizmetlerin Aynı

Coğrafi Yerden Olması ........................................... 68

1.2.2.8. İltibasa Yol Açmama ............................................... 70

1.2.2.9. Reklam Kurulu İlkelerine Aykırı Olmama .............. 73

1.2.3. Karşılaştırmalı Reklamlarda Kullanılan Süperlatif

İbareler ............................................................................ 74

1.2.4. Karşılaştırmalı Reklamın Özel Düzenlemeleri ............... 79

İKİNCİ BÖLÜM

MARKA HUKUKU VE HAKSIZ REKABET HUKUKU

AÇISINDAN KARŞILAŞTIRMALI REKLAMLARIN

HUKUKA UYGUNLUĞU

2.1. GENEL OLARAK ................................................................ 83

2.1.1. Haksız Rekabete Yol Açmama ....................................... 83

2.1.2. Aldatıcı Olmama ............................................................. 86

2.1.3. Gereksiz Kötüleme Teşkil Etmeme ................................ 88

Baran GÜNEY

9

2.1.4. Ticari Tanınmışlık Ve İtibardan Haksız Yarar

Sağlamama ...................................................................... 89

2.2. TÜRK HUKUKU AÇISINDAN

KARŞILAŞTIRMALI REKLAMLARDA MARKA

KULLANIMI VE DOĞRUDAN

KARŞILAŞTIRMALI REKLAMLAR ............................... 91

2.2.1. Türk Hukuku Açısından Karşılaştırmalı

Reklamlarda Marka Kullanımı Ve Doğrudan

Karşılaştırma Yasağı ....................................................... 91

2.2.2. Karşılaştırmalı Reklamlarda Marka Kullanımı Ve

Açık Karşılaştırma Yasağına Türk Hukuku

Uygulamasından Örnekler .............................................. 94

2.3. AB HUKUKUNDA KARŞILAŞTIRMALI

REKLAMLARDA MARKA KULLANIMI VE

DOĞRUDAN KARŞILAŞTIRMALI

REKLAMLAR .................................................................... 102

2.3.1. AB Hukuku Açısından Karşılaştırmalı

Reklamlarda Marka Kullanımı Ve Doğrudan

Karşılaştırma ................................................................. 102

2.3.2. Karşılaştırmalı Reklamlarda Marka Kullanımı Ve

Açık Karşılaştırmaya AB Hukuku

Uygulamasından Örnekler ............................................ 103

2.4. ADWORD UYGULAMALARIN

KARŞILAŞTIRMALI REKLAM ÖZELİNDE

DEĞERLENDİRİLMESİ ................................................... 111

2.4.1. Genel Olarak Adword Reklamların Tanımı Ve

Fonksiyonu .................................................................... 111

2.4.1.1. AB Hukuku Bakımından Karşılaştırmalı

Reklam Olarak Değerlendirmesi ........................... 112

2.4.1.2. Türk Hukuku Bakımından Karşılaştırmalı

Reklam Olarak Değerlendirmesi ........................... 114

İçindekiler

10

2.5. TÜRK HUKUKUNDAKİ DOĞRUDAN

KARŞILAŞTIRMA YASAĞININ ELEŞTİRİSİ ............. 116

2.5.1. Türk Hukukundaki Doğrudan Karşılaştırma

Yasağının Tüketici Hukuku Açısından Eleştirisi .......... 116

2.5.2. Türk Hukukundaki Doğrudan Karşılaştırma

Yasağının Marka Ve Haksız Rekabet Hukuku

Açısından Eleştirisi ....................................................... 121

SONUÇ ........................................................................................ 127

KAYNAKÇA .............................................................................. 131

KARARLAR DİZİNİ ................................................................ 13

Yorum Yap

Lütfen yorum yazmak için oturum açın ya da kayıt olun.
İlgili Yayınlar