Reklam Hukuku

Yayınevi: Seçkin Yayınları
Yazar: Yakup GÜZEL
ISBN: 9789750276187
Stok Durumu: Tükendi
337,50 TL 375,00 TL

Adet

 
   0 yorum  |  Yorum Yap
Kitap Künyesi
Yazar Yakup GÜZEL
Baskı Tarihi 2022/03
Baskı Sayısı 1
Boyut 16x24 cm (Standart Kitap Boyu)
Cilt Karton kapak
Sayfa Sayısı 270

Kitabın hazırlanmasının temel amacı; reklam mevzuatının Reklam Kurulu ile idare mahkemesi, istinaf ve Danıştay kararlarıyla birlikte değerlendirilerek, reklam verenlerin ve mecra kuruluşlarının mevzuata aykırılık nedeniyle çeşitli yaptırımlarla karşılaşmalarının önlenmesidir.

Bu çerçevede öncelikle reklamlarla ilgili ana düzenleme niteliğinde olan 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Yönetmeliğin reklamla ilgili maddeleri tek tek ele alınmıştır. Ardından diğer mevzuatlarda reklam yasağı getirilen veya reklama ilişkin düzenleme içeren kısımlar alınarak okuyucunun bilgisine sunulmuştur. İnfluencer denilen sosyal medya fenomenlerinin reklamlarından, pandemi döneminde yapılan haksız fiyat artışı ve gramaj oyunlarına kadar reklamlarla ilgili güncel kararlara ve Reklam Kurulunca yapılan düzenlemelere de kitapta yer verilmiştir. Her konunun altında o konuyla ilgili Reklam Kurulu ile idare mahkemesi, istinaf ve Danıştay kararlarına yer verilmiştir.

Kitabın ikinci bölümünde, reklam mevzuatının sektörel bazda tasnif edilmiş listesine yer verilerek okuyucuya konuyla ilgili aradığı mevzuatı rahatça bulabilme imkanı sağlanmıştır.
Kitabın reklam sektöründe çalışanlara, firmaların reklam ve pazarlama departmanı personeline, mecra kuruluşlarına, bu alanda çalışan akademisyen, hukukçu ve öğrencilere faydalı olması amaçlanmıştır.

Konu Başlıkları
Aldatıcı ve Yanıltıcı Reklamların Denetimi
Reklam Kurulu ve Yargı Kararları
Reklamlarla İlgili Güncel Mevzuat Listesi
İçindekiler
Önsöz  5
1. Bölüm
REKLAM HUKUKU
1. GİRİŞ  9
2. REKLAM KAVRAMI  11
2.1. Reklam ve Etik  15
2.2. Reklamlarda Uyulması Gereken Temel İlkeler  15
2.3. İspat Külfeti  17
2.4. Karşılaştırmalı Reklamlar  19
2.5. İndirimli Satış Reklamları  24
2.6. Çekiliş, yarışma ve Promosyon İçerikli Reklamlar  35
2.7. Reklamlardaki Görseller ile Yazılı ve Sesli İfadeler  41
2.8. Örtülü Reklam  47
2.8.1. Sosyal Medya Etkileyicisi (Fenomen/İnfluencer) Tarafından Yapılan Reklamlar  53
2.9. Çocuklara Yönelik Reklamlar  67
2.10. Finansal Hizmetlere İlişkin Reklamlar  87
2.11. Fiyat bilgisi içeren reklamlar  90
2.12. Tanıklı reklamlar  97
2.13. Çevreye İlişkin Beyanlar İçeren Reklamlar  101
2.14. Kötüleme, Taklit, Falcı, Medyum, Astrolog, Sohbet, Arkadaşlık ve Eş Bulma Reklamları  104
2.15. Sıralama uygulamaları  108
2.16. Tüketici değerlendirmeleri  109
2.17. Tüketici şikâyetlerinin yayınlamasına ilişkin uygulamalar  111
3. REKLAMA İLİŞKİN ÖZEL DÜZENLEMESİ BULUNAN MAL VEYA HİZMETLER  112
3.1. Reklamlarda Yer Alan Sağlık Beyanları  114
4. ALDATICI VE YANILTICI REKLAMLAR  162
4.1. AB Müktesebatında Aldatıcı ve Yanıltıcı Reklamlar  165
4.2. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna Göre Aldatıcı ve Yanıltıcı Kabul Edilen Reklamlar  166
4.3. Aldatıcı ve Yanıltıcı Reklamların Tespitine Yönelik Hususlar  168
4.3.1. Yanlış veya Yanıltıcı Reklamlar  170
4.3.2. Ortalama Tüketiciyi Aldatma ve Yanıltma Olasılığı Bulunan Reklamlar  171
5. ALDATICI VE YANILTICI REKLAMLARIN DENETİMİ  179
5.1. Reklam Özdenetim Kurulu  180
5.2. Radyo ve Televizyon Üst Kurulu  181
5.3. Reklam Kurulu  182
5.3.1. Reklam Kurulunca Uygulanan İdari Yaptırımlar  187
5.3.2. Reklam Kurulu İstatistikleri  188
5.4. Reklamların Adli Denetimi  197
6. HAKSIZ TİCARİ UYGULAMALAR  205
6.1. Aldatıcı eylemler  213
6.2. Aldatıcı ihmaller  214
6.3. Saldırgan Ticari Uygulamalar  220
6.4. Haksız Ticari Uygulamalarla İlgili Yaptırımlar  222
6.5. Reklam Kurulunca İstenilen Savunmalarda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar  234
7. REKLAM KONSEYİ  237
8. SONUÇ  239
2. Bölüm
REKLAMLA İLGİLİ GÜNCEL MEVZUAT LİSTESİ
REKLAMLA İLGİLİ GÜNCEL MEVZUAT LİSTESİ  243
Kaynaklar  257
Kavramlar Dizini  263
Yazar Hakkında  269

Yorum Yap

Lütfen yorum yazmak için oturum açın ya da kayıt olun.
İlgili Yayınlar