Marka Hukukunda Tanınmış Markanın Sulandırmaya Karşı Korunması

Yayınevi: Oniki Levha Yayınları
Yazar: Gül BÜYÜKKILIÇ
ISBN: 9786057622082
Stok Durumu: Tükendi
265,50 TL 295,00 TL

Adet

 
   0 yorum  |  Yorum Yap
Kitap Künyesi
Yazar Gül BÜYÜKKILIÇ
Baskı Tarihi 2019/03
Baskı Sayısı 1
Boyut 16x24 cm (Standart Kitap Boyu)
Cilt Sert Kapak (İplik Dikiş)

Marka Hukukunda Tanınmış Markanın Sulandırmaya Karşı Korunması

Gül BÜYÜKKILIÇ

2019/03 1. Baskı, 786 Sayfa, Ciltli

ISBN 978-605-762-208-2 

Marka korumasında, uzun yıllardır uygulanagelen ve bu sebeple de geleneksel bir nitelik taşıyan koruma türü, "karıştırma ihtimaline karşı koruma"dır. Ancak bu korumaya nazaran oldukça yeni olan ve dolayısıyla da kapsam ve sınırları daha belirsiz ve tartışmalı olan "sulandırmaya karşı koruma" da tanınmış markaların güncel gelişmeler çerçevesinde maruz kaldıkları tehlikeleri önlemek açısından büyük öneme sahiptir. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde, sulandırmaya karşı koruma, tarihsel ve terminolojik açıdan ele alınmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde sulandırmaya karşı korumanın kapsam ve sınırlarının tayininde yol gösterici olabilecek kriterler analiz edilmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde ise, ilk olarak sulandırma durumunda başvurulabilecek hukuki yollara değinilmiştir. Bunu takiben, sonraki marka sahibince ileri sürülebilecek savunma sebepleri açıklanmıştır.(GİRİŞ'TEN)

    İÇİNDEKİLER

      GİRİŞ
      BİRİNCİ BÖLÜM 
      SULANDIRMA KAVRAMI VE TERMİNOLOJİSİ, TANINMIŞ MARKANIN SULANDIRMAYA KARŞI KORUNMASININ TARİHSEL GELİŞİMİ VE KONUYA İLİŞKİN HUKUKİ DÜZENLEMELER 
      § 1. KAVRAM, TERMİNOLOJİ VE TARİHSEL GELİŞİM
      I. KAVRAM VE TERMİNOLOJİ
      II. TARİHSEL GELİŞİM
      § 2. HUKUKİ DÜZENLEMELER
      I. ULUSLARARASI HUKUKİ DÜZENLEMELER 
      II. AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ HUKUKU
      III. AVRUPA BİRLİĞİ HUKUKU 
      IV. TÜRK HUKUKU

        İKİNCİ BÖLÜM 
        SULANDIRMAYA KARŞI KORUMANIN KAPSAMINA İLİŞKİN GENEL ESASLAR, KORUMA İÇİN GEREKEN KOŞULLAR VE SULANDIRMA HALLERİ 
        § 3. GENEL ESASLAR
        I. KORUMANIN AMACI VE KORUNAN HUKUKİ MENFAATLER
        II. KARIŞTIRMA İHTİMALİNE KARŞI KORUMA KARŞISINDA SULANDIRMAYA KARŞI KORUMA 
        III. SULANDIRMAYA KARŞI KORUMA HAKKINDAKİ GÖRÜŞLER
        § 4. KORUMA İÇİN GEREKEN KOŞULLAR 
        I. GENEL OLARAK 
        II. ÖNCEKİ MARKANIN TANINMIŞ OLMASI 
        III. TARAF İŞARETLERİ ARASINDAKİ BAĞLANTI 
        IV. ÖNCEKİ MARKANIN TESCİLLİ VEYA TESCİL İÇİN BAŞVURU AŞAMASINDA OLMASI 
        V. SONRAKİ İŞARET BAKIMINDAN MARKASAL KULLANIM KOŞULU 
        § 5. SULANDIRMA HALLERİ
        I. SULANDIRMA HALLERİNE GENEL BİR BAKIŞ
        II. MARKANIN AYIRT EDİCİ KARAKTERİNİN ZARAR GÖRMESİ 
        III. MARKANIN İTİBARININ ZARAR GÖRMESİ

          ÜÇÜNCÜ BÖLÜM 
          HUKUKİ YOLLAR, SAVUNMA SEBEPLERİ VE İSPAT 
          § 6. HUKUKİ YOLLAR
          I. GENEL OLARAK
          II. TESCİL BAŞVURUSUNA İTİRAZ 
          III. HÜKÜMSÜZLÜK DAVASI 
          IV. MARKA HAKKINA TECAVÜZ DURUMUNDA AÇILABİLECEK DAVALAR VE İLERİ SÜRÜLEBİLECEK DİĞER HUKUKİ TALEPLER
          § 7. SAVUNMA SEBEPLERİ
          I. GENEL OLARAK
          II. HUKUKİ DÜZENLEMELER 
          III. TARAF İŞARETLERİ ARASINDA BAĞLANTI KURMA NİYETİ KRİTERİNİN DİKKATE ALINABİLİRLİĞİ 
          IV. ÖZEL SAVUNMA SEBEPLERİ
          V. GENEL SAVUNMA SEBEPLERİ (HUKUKA UYGUN KULLANIM SAVUNMASI)
          § 8. İSPAT
          I. KARIŞTIRMA İHTİMALİNİN İSPATININ ARANMAMASI 
          II. SULANDIRMA VEYA BU YÖNDE CİDDİ BİR İHTİMAL KRİTERİ
          III. TANINMIŞLIĞIN İSPATI 
          IV. BAĞLANTININ İSPATI 
          V. FARKLI SULANDIRMA HALLERİ BAKIMINDAN İSPAT 
          GENEL DEĞERLENDİRME VE SONUÇ

            KAYNAKÇA

            Yorum Yap

            Lütfen yorum yazmak için oturum açın ya da kayıt olun.
            İlgili Yayınlar